Seo

Seo Yapmanın Formülü Nedir?

SEO ilk çıkmış olduğu günden beri devamlı olarak değişiklik göstermiştir. Bunun temel sebebi arama motorlarının algoritmalarının devamlı değişmesidir. Arama motorları da kullananların faydasına olacak şekilde kendini devamlı güncellemektedir.

Günümüze geldiğimizde 200’den fazla SEO kriteri varken bir checklist şeklinde hepsini tek tek ve aynı şekilde uygulayarak yükselmiyor doğal ki siteler. Her kriterin kendi içinde değişik varyasyonları, süreçleri olabiliyor.

Bu değişik sürümler ve süreçler de bambaşka ilerleyen SEO süreçlerini doğuruyor. Asla yapmam dediğinizi yapmış olup yukarı çıkan kişileri duymuş olabilirsiniz. Evet. Temeller bir ihtimal aynı fakat binanın çatısını değişik tarzdan yapmışlar ve istedikleri kelimede birinci sıradalar.

Ya da sizinle aynı şekilleri uygulayıp başarı göstermiş olmayan projeler de duyabilirsiniz. Buna da şaşırmayın.

 

Bu durumu aslına bakarsak balık avlamaya benzetebiliriz

Dışarıda pek oldukça balıkçı var. Bazısı yem kullanır, bazısı kapan kurar, bazısı dinamit kullanır (tabi bunu önermem siz kullanmayın). Kimisi oltayla kimisi ise ağ ile çıkar, kimisi sahilden kimisi kayıktan avlanır… Daha da uzatabiliriz.
Bu değişik yöntemlerin sonucunda değişik balıklar yakalanabiliyor. Şu demek oluyor ki sektörel olarak uygulanabilecek taktikler farklılık gösterebiliyor. Ya da daha sıkıntılı kelimeler için ek önlemler koşul oluyor. Mesela bazı balıklar sahile gelmediği için kayıkla çıkmak zorunda olmak şeklinde.

Bu değişik sektörlere değişik yöntemlerle meydana getirilen değişik emek harcamalar aynı sonucu verebiliyor.

Bunda garipsenecek hiçbir durum yoktur. Pek oldukça değişik yöntem duymuşsunuzdur, duyacaksınızdır. Bu yöntemlerin kimisi uzun yoldan kimisi daha istikrarlı şekilde sizi yukarılara taşıyabilir.

Bu değişik SEO taktikleri aslına bakarsak daha oldukça planlama ile alakalıdır. Sektörünüze, rekabetinize, ürününüze ve pazarlama stratejinize bakılırsa size hususi bir yol oluşturup o yoldan ilerlemek gerekir. Ters taktirde her insana uygulanan sizde işe yaramayabilir. Bu, o taktiği uygulayanların yanlış bulunduğunu göstermez.

Bu hususi yolun belirlenmesinde bazı kriterler etkindir;

Araştırma, Deneyim:

Elimizde bir proje var ise ve bu proje için planlama gerekiyorsa ilkin sektör hakkında derin araştırma yapmak gerekir. Derin araştırma ile sektörün rekabetini belirlemiş, anahtar kelimelerimizi çıkarmış ve rakiplerin ne durumda iyi mi SEO yaptıklarını az-çok anlamış oluruz.
Bu aşamada deneyim devreye girer ve sektör rakipleri, rekabet, anahtar sözcük ve hedeflere bakılırsa bir strateji belirlenir. Makaleler, backlinkler, tanıtımlar… hepsinin iyi mi yapılacağı kararlaştırılır.

Tecrübem yok derseniz de araştırma ve tahmin ile yola koyulabilirsiniz. Sonuçta kimse SEO uzmanı olarak doğmuyor. Bir halde deneyim lazım.

Değişik varyasyonların kıyaslanması:

Öteki rakiplerimizi inceledik. Onların uyguladıkları şekilleri azca oldukça çözdük. Sadece o yöntemlerin aynısını uygulamak zorunda değiliz. Evet, onlarla rekabet edebilmek için benzer yöntemlerimiz olabilir. Sadece değişik varyasyonlar ortaya koymak, tecrübe etmek ve daha kaliteli işler çıkarmak sizi devamlı ileri taşıyabilecek faaliyetlerdir.

Süre ve şartlara bakılırsa değişiklik:

Kendimize hususi SEO yöntemini uygularken bir öteki nokta ise durağan olmamaktır. Devamlı kendinizi ve rakiplerinizi gözden geçirmektir. Bu sebeple rakipleriniz yerinde durmayabilir. Bu oldukça doğaldır. Değişik yöntemler denerler, önünüze geçmek isterler, ya da sizi öne geçirmek istemezler.
Bu yüzden kimi zaman bazı yöntemlerinizi değiştirmenizde sakınca olmayabilir. Devamlı aynı şekilde ilerlemek Google için de oldukça naturel olmayacaktır aslına bakarsanız.
Tertipli olarak değişik aksiyonlara girmek, kimi zaman bir ihtimal ciddi bir tasarım değişikliği, ya da sattığınız ürünlerde hususi ve değişik bir kampanya ürünü, sektörünüze yakın fakat sektörünüzden olmayan bazı basit kelimelerde üste çıkmak ve oralarda bir ihtimal bazı aksiyonlar tecrübe etmek.
Bunlar Google’ın gözünde farklılıklar oluşturabilir ve sizin için yararlı olabilir.


Güncel yazı ve projeleri instagram'da duyuruyorum. Takip et, iletişimde kalalım ✔️@tahamumcu

Taha Mumcu

Ben Taha Mumcu, Bilişim sektöründe uzun süreden beri tecrübe edinerek bir yerlere gelmek için çalışmalarına devam eden ve sektörü yakından takip ederek hiç bir veriden geri kalmayan, girişimci ruhu ile tüm işlere elinden geldiğinde çalışma yapan bir girişimciyim. Henüz genç yaşta birçok tecrübeye ulaşan ve koyulan engelleri aşarak bir yerlere gelmek için çaba göstermekten çekinmiyorum.

İlgili Makaleler

2 Yorum

  1. bende rakip sitenin analizini yapıyorum (backlink geçmişi vs) işe yarıyor tavsiye ederim. bilgi için teşekkürler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyiciyi devre dışı bırakarak bizi desteklemeyi düşünün