Seo

Küçük İşletmeler İçin Online Pazarlama Teknikleri

Düşük bir bütçeyle ufak bir işletme çalıştıyorsanız, kendinizi iyi mi pazarlayacağınız mevzusunda evvelde planlama yapmanız. Bunun sebebi, gelir ve büyümeye dönüşen pazarlama girişimleri olmaması sebebiyle işletmenizin başarısız olabileceği olasılığıdır.

Bu yazıda, ufak işletmeler için online pazarlama teknikleri için bir sıralama yaptık, böylece çevrimiçi dünyada fazlaca daha çok görünürlük kazanabilir ve satışlarını artırabilirler.

En İyi Online Pazarlama Teknikleri

1- Haber Bültenleri Gönderin

İşletmeler, ürün ve hizmetleri hakkında müşterilere yararlı bilgiler göndermek için bültenleri kullanıyor. Duyarlı tasarımıyla en iyi şekilde çalmış olduğu için bu gün bülten için standart format PDF‘dir.

Bültenin içinde ne olduğu müşterilere ve mevzularda hedeflenmelidir. Müşterilerin takip ettikleri işletmelerden tertipli güncellemeler beklediği için bültenin tertipli gönderilmesini sağlamanız gerekir.

Doğal ki, yalnız bülteninizi yayınlamak kafi değildir. E-posta imzanıza bülten bağlantısını yerleştirebilirsiniz. Müşterilerinizi aynı bültenleri aynı ilgi alanlarına haiz öteki insanlarla paylaşmaya teşvik edebilirsiniz.

2- Alan kişi Değerlendirmeleri

Alan kişi incelemesi, online alışveriş kararlarının arkasındaki mühim faktördür. Alan kişi yorumları, satışlarda yükselişe niçin olur. Pozitif yada negatif geribildirim toplamak, işinizi müşterilere daha iyi pazarlamanıza izin verir.

Fena değerlendirmelerin olması durumunda, müşterilerinizden memnuniyetsizliği için bir sebep sunmaları için teşvik edin. Peşinden, probleminin köküne bakabilir ve çözebilirsiniz. Böylece müşterilerinizi daha iyi doyum edebilirsiniz.

3- E-posta Sıralaması Oluşturun

E-posta pazarlaması, müşterileri etkilemek ve dönüştürmek için etkili bir yöntemdir. Aslen e-postalar daha iyi okunabilirlik ve yüksek tıklama oranları sebebiyle sosyal ağ platformlarından daha etkilidir. E-posta pazarlama kampanyasında harcanan ufak para miktarlarına karşı, ROI’da daha çok kazanıyorsunuz.

Ücretsiz bir seçenek arıyorsanız, MailChimp yada Constant Contact’ı kullanmanızı tavsiye ederim. Müşteriler e-posta listenize abone olduktan sonrasında, dönüşümü çoğaltmak için onlara ürün detayları sağlayabilirsiniz.

4- Tavsiye Programı Başlatın

İşletmenizin farkındalığını artırmanın en iyi yollarından biri, mevcut müşterileri yönlendirmeler mevzusunda teşvik etmektir. Çoğu zaman, müşterilerin çoğunun projelerde tavsiyede bulunmasını istemek için muhteşem vakit, müşterinizle olan nihai görüşmedir.

Ek olarak, bir yazılım kullanarak bir online tavsiye programı başlatabilirsiniz. Tavsiye programı ile müşterilerinize çeşitli kampanyalar uygulayabilirsiniz. Müşteriler mutlu olduklarında, şirketlerini arkadaşlarına yönlendireceklerdir.

5- Blogunuz Olsun

Bloglama, görüntü, ses ve video benzer biçimde çeşitli içerik biçimlerini kullanarak müşterileri cezbetmek için etkili ve maliyeti çok az bir taktiktir. İyi yazılmış ve ilgili bir blog, web sitenizin arama motoru sıralamasını mühim seviyede geliştirebilir. Blog içeriğinizi toplumsal medyada paylaşan kullanıcılar, işletmeniz ile alakalı farkındalığı artıracaktır.

6- Toplumsal Medya Planı Oluşturun

Sosyal ağ, müşterilerinizle bağlantı kurma ve bunlarla etkileşim kurmanın en iyi yollarından biridir.

Facebook ve Twitter en büyük platformlardır sadece müşterilerinizin çoğunun bu tarz şeyleri kullandığı anlamına gelmez. Müşterilerinize SurveyMonkey benzer biçimde anket araçlarını kullanarak direkt hangi sosyal ağ sitelerini kullandıklarını sorabilirsiniz. Web sayfanız kafi trafik alıyorsa, bir çevrimiçi anket de oluşturabilirsiniz.

Hangi platformu kullanacağınızı öğrendikten sonrasında, trafik yada ürün satışlarını artırabilecek sosyal ağ hedeflerinizi belirleyin. Web sitenizi, mobil ve sosyal ağ uygulama verilerinizi izlemek için Google Analytics’i kullanın.

7- LinkedIn kullanın

LinkedIn, potansiyel müşterilere bağlanmanızı elde eden kuvvetli bir toplumsal ağ platformudur. LinkedIn ile şirket sayfanız için bir Vitrin Sayfası oluşturarak ürünlerinizi ve hizmetlerinizi sergileyebilirsiniz. Ek olarak şirket sayfanızı web sitenizde, bültenlerinizde ve kartvizitlerinizde tanıtmanız gerekir. Böylece toplumsal ağınız genişleyecektir.

8- Facebook’ta Reklam Verin

Facebook reklamları, ufak işletmeler için son aşama etkili ve ucuz bir pazarlama taktikidir. Reklamlar, müşterilerinizi konumlarına, ilgi alanlarına, cinsiyetlerine, yaşlarına ve öteki faktörlere nazaran hedeflemenize olanak tanır. Bir Facebook reklamı oluşturmak fazlaca kolaydır, şundan dolayı yalnızca iyi bir başlık, işletmenizin kısa bir açıklaması, web sitenizin bir bağlantısı ve bir fotoğraf gerekir.

Facebook Reklamları Yöneticisi, birkaç reklam setini kontrol etme ve hangisinin sizin için en iyi netice verdiğini bulmanıza olanak tanır. 5-10 TL benzer biçimde rakamlarla reklam verebilirsiniz. Size geri dönüşü fazlaca pozitif olacaktır.

9- İşletmenizi Google’da Listeleyin

Yerel müşterileri çekmek için işletmenizi Google My Business‘a kaydedin. GMB, iş bilgilerinizi Google incelemelerine, Google+ profiline, Google Haritalar profiline, Google Analytics verisine ve Google Insights’a tek bir yerden eklemenize izin verir.

10- Video Kanalınız Olsun

Video içinde ne olduğu emsalsiz en büyük çevrimiçi içerik formlarından biridir. İşletmeniz için bir video kanalıyla ürünlerinizin ve hizmetlerin kullanımlarını daha iyi izah edebilirsiniz. YouTube, ufak işletmeler için en iyi seçenektir.

Meydana getirilen bir araştırmaya nazaran, müşteriler çoğunlukla markalardan toplumsal medyada dürüstlük istiyor. İşinizin iyi mi yürüdüğüne dair videoları filme alırken, sattıklarınız hakkında daha çok data edinmek isteyen müşterileri çekebilirsiniz.

Sonuç

Görünürlüğü çoğaltmak ve ufak işletmelerinizin satışlarını çoğaltmak istiyorsanız, yukarıdaki online pazarlama tekniklerini kullanın. Bunların yanında sizde kendinize hususi taktikler geliştirebilirsiniz. Broşür dağıtabilir, eğitim yada konuşma verebilirsiniz.


Güncel yazı ve projeleri instagram'da duyuruyorum. Takip et, iletişimde kalalım ✔️@tahamumcu

Taha Mumcu

Ben Taha Mumcu, Bilişim sektöründe uzun süreden beri tecrübe edinerek bir yerlere gelmek için çalışmalarına devam eden ve sektörü yakından takip ederek hiç bir veriden geri kalmayan, girişimci ruhu ile tüm işlere elinden geldiğinde çalışma yapan bir girişimciyim. Henüz genç yaşta birçok tecrübeye ulaşan ve koyulan engelleri aşarak bir yerlere gelmek için çaba göstermekten çekinmiyorum.

İlgili Makaleler

2 Yorum

  1. Öncelikle açıklayıcı yazı için teşekkür ederim, konu baya bir aydınlatıcı. Makaleden Google my business’ın seo açısından baya bir etkisi olduğunu anladım. En kısa zamanda uygulamaya çalışacağım.

  2. sıfırdan iş kurmak isteyenler için ön hazırlık olmuş aklımda olan ve olmayan tavsiyeler vermişsiniz gerçekten yönlendirici olmuş yazınız teşekkürler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyiciyi devre dışı bırakarak bizi desteklemeyi düşünün