Seo

Web Site Trafiğinde Ani Düşüşlerin Analizi Nasıl Yapılır?

Google Analytics hesabınızı açtıktan sonra trafik değerlerinizde düşüşler yaşandığını görmüş olabilirsiniz. Bu sizin istediğiniz bir olay olmamasına rağmen anlık trafik düşüşleriyle karşı karşıya kalabilirsiniz. Bu düşüşler sıradan ufak trafik düşüşler olamaz ani düşüş tehlike arz etmektedir. Bu trafik düşüşlerini dikkate almanız ve panik yapmayı bir kenara bırakıp harekete geçmelisiniz. İlk olarak neleri kontrol etmeniz gerektiğini bilmeli ve ona göre haraket etmelisiniz. Bu yazı ile web sitenize yaşanan ani düşüşlerin sebebini rahatlıkla görebileceksiniz.

1. Google Analytics’teki Düşüşlere Bakma

İlk olarak trafik düşüşlerini denetim etmeniz gerekmektedir. Çözümleme verilerinde trafik düşüşlerini net bir halde göremiyorsanız tarih aralığını denetim etmelisiniz. Mesela, bugünün verilerini rapora dahil etmiş olabilirsiniz fakat bugün hemen hemen bitmediği için verilerde anlık düşüş bulunduğunu zannedebilirsiniz.

Verileri incelerken aklınızda olması ihtiyaç duyulan altın kaide bellidir. Herhangi bir site devamlı aynı oranda trafiğe haiz olması imkansız. Sitelerin trafik değerlerinde inişler ve çıkışlar bulunmaktadır. Bundan dolayı araştırma yaparken daha geniş tarih aralıkları seçmeli arkasından azalmaların olduğu noktalara odaklanarak daha detaylı araştırma gerçekleştirmelisiniz.

Verileri incelerken bilhassa bugünün verileri ile geçen senenin verilerini karşılaştırmayı düşünebilirsiniz. Bazı sektörlerin aşırı etken olduğu mevsimsel dönemler vardır. Mesela, yazlık ürün satan bir sitenin ilkbaharda almış olduğu trafik miktarı ile kışın almış olduğu trafik miktarı içinde farklılık olması doğaldır. Bu sebepten dolayı bugünün verileri ile geçtiğimiz senenin verilerini gözden geçirmeniz gerekmektedir.

Trafik değerlerinizde ilkin bozulma arkasından hafifçe toparlanma var ise bu durumda siteniz geçici bir sorun yaşıyor anlama gelir. Buna karşın neler olup bittiğini idrak etmek için detaylı denetim etmeyi dikkatsizlik etmemeniz gerekmektedir.

2. Bilgili Biriyle Denetim Etme

Trafik değerlerindeki düşüş aşırı yüksekse ve inorganik şekilde gözüküyorsa bir teknik probleme haiz olabilirsiniz. Bundan dolayı teknik konulardan anlayan bilgili biriyle konuşup sitenizde neler olup bittiğini incelemeye çalışmalısınız. Bir ihtimal trafik düşüşünün sebebi sitenizin belirli bir süre dönem dışı kalmış olması yada çeşitli sayfaların başka noktaya taşınması olabilecektir. Buna ek olarak Google Analytics kodunu gözden geçirip her şeyin muntazam bir halde çalışıp çalışmadığını denetim etmeniz gerekmektedir.

Google Tag Assistant, Ghostery ve Google Analytics Debubugger benzer biçimde Chrome uzantılarını kullanarak sitenizdeki seyretme kodunun durumunu denetim etmelisiniz.Ek olarak Google Search Console istatistiklerine göz atmanız gerekmektedir. Burada çeşitli tarama hataları olup olmadığını incelemelisiniz. Google Search Console içerisindeyken bununla birlikte arama çözümleme verilerine göz atmayı dikkatsizlik etmemelisiniz.

3. Trafik Kaynaklarını İnceleme

Sitenizde mühim trafik kaybı var ise ve bunun teknik bir problemden kaynaklanmadığını yada hatalı seçilmiş tarih aralığından olmadığını düşünüyorsanız daha değişik incelemeler yapmanız gerekmektedir. Denetim etmeniz ihtiyaç duyulan ilk nokta trafik kaynaklarının size getirmiş olduğu trafik değerlidir. Belirli bir trafik kaynağından eskisine bakılırsa oldukca daha azca trafik alıyorsanız sitenizde yada trafik kaynağında bir sorun var anlama gelir.

İlk olarak kanallara göz atmanız gerekmektedir. Kanalları incelerken altı kanal seçimi yapmalı sonrasında grafik ile birlikte inceleme yapmaya başlamalısınız. Bu sayede hangi kanalda trafik azalışı bulunduğunu görebilirsiniz. Trafik düşüşüne yol açan deposu tespit ettiğiniz süre kanalın üstüne tıklamalı ve kanalın kaynaklarını yada araçlarını daha yakından incelemeye başlamalısınız.

Organik trafik değerlerinde düşüş tespit ettiyseniz sitenizde bir SEO problemi var anlama gelir. Bunun en büyük sebebi ise Google’ın algoritması sebebiyle almış olduğunuz bir cezadır. Süratli bir halde Google Search Console hesabınıza gitmeli ve burada Google’dan almış olduğunuz bir bildiri olup olmadığını denetim etmelisiniz. Sosyal ağ kanallarından daha düşük oranda trafik almaya başladıysanız bu kanallarda aktiflik durumunuzu denetim etmeniz gerekmektedir. Sitenize gelen direkt trafik değerlerinde azalış var ise yeni bir rakiple karşı karşıya olabilirsiniz. Ek olarak direkt trafik değerlerinde azalma söz konusuysa sitenizde yer edinen sayfaların istendiği şekilde çalışıp çalışmadığını denetim etmelisiniz.

4. Hedef Kitle Sekmesini Çözümleme Etme

Trafik kaynaklarını incelediğiniz süre aradığınız cevapları bulamıyorsanız bu durumda hedef kitle sekmesini incelemeniz gerekmektedir.

Yeni ve Geri Gelen Karşılaştırması

Yeni ve geri gelen ziyaretçiler ilk bakmanız ihtiyaç duyulan kısımdır. Google Analytics’te Davranış sekmesine giderek buradaki verileri inceleyebilirsiniz. Ziyaretçilerde azalma söz konusuysa bu durumda görünürlük mevzusunda kendinizi geliştirmeniz gerekmektedir. SEO, sosyal ağ ve içerik SEO çalışmalarına daha çok yatırım yaparak sitenize yeni ziyaretçiler çekmelisiniz.

Sitenize geri gelen ziyaretçi sayısı oldukça azca ise bu durumda sitenizin sıhhat durumunu gözden geçirmeniz gerekmektedir. Sitenizin yapısı oldukça iyi olmalı ve kullanım mevzusunda kullanıcılara güçlük çıkarmamalıdır. Kullanıcı deneyimi mevzusunda insanları memnun ettiğinizden güvenilir olmalısınız. Ziyaretçilerinizin beklentilerini karşılamanız gerekmektedir. Sitenizin yeteri kadar süratli açıldığından ve sayfaların süratli bir halde yüklendiğinden güvenilir olmalısınız.

Geri gelen kullanıcılar SEO performansınıza ciddi katkı sağlarlar. Geri gelen kullanıcı oranını artırmaya odaklanmanızı tavsiye ederim.

Ülke

Trafik düşüşlerine bir tek denetim edebileceğiniz mevzular niçin olmayabilecektir. Ülkenizde yaşanacak naturel afetler, elektrik kesintileri, dinlence günleri ve dengesiz politik iklim yada buna benzer durumlar sitenizin trafik değerlerinde düşüş yaşamanıza niçin olabilecektir. Bundan dolayı haberleri denetim edip ülkenizde neler olup bittiğini denetim etmeniz gerekmektedir. Haberleri hem mahalli hem ülke genelinde denetim etmeniz icap ettiğini unutmamalısınız.

Google Analytics’te ciddi trafik kayıplarını tespit edildiyse trafik düşüşünün sebebini bulmalısınız. Sitenizde bir teknik sorun yoksa, trafik kaynaklardan dolayı yaşanmış olan bir azalma yoksa ve hedef kitleniz takip edeni sürdürüyorsa bu durumda değişik noktalara göz atmanız gerekmektedir. Sitenizde neler olup bittiğini yakından takip etmeli ve pazarlama çalışmalarınızı takip edip inceleyebilirsiniz.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Yazı için teşekkürler, sanırım dediğiniz 2. madde üzerinde yoğunlaşmam gerekiyor. Şu ana kadar deneyimli biriyle sohbet edip, konu hakkında istişare ettiğimi hatırlamıyorum. Bilgili biriyle sitemi en kısa sürede taratıp, Google’da en iyi sıralamaya çıkması için çabalayacağım

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın

Kapalı
Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyiciyi devre dışı bırakarak bizi desteklemeyi düşünün