Güncel Bilgilendirme: Yeni yılda yeni yazılar ve yeni tasarım ile tahamumcu.com.tr

Genel

Web Sayfalarda Spam Riski Nasıl Ölçülür?

Bu yazımızda sizlere bir web sitesinin Google’dan ceza alma riskinden ve ölçme yönteminden bahsedeceğim

 

Bu yazımızda sizlere bir web sitesinin Google’dan ceza alma riskinden ve ölçme yönteminden bahsedeceğim. Aslına bakarsak emsalsiz içerik oluşturan, black hat seo yöntemi kullanmayan webmasterı o denli da ilgilendirmiyordur herhalde. Sadece denetim etmekte yarar var. Konrol edeceğimiz site Open Site Explorer.

MOZ, 30 Martta “Spam Score” diye yeni bir metrik çıkardı. Bu metrik, web sitesinin Google’dan ceza alma riskini ölçüyor. 0 ile 17 içinde bir puanlama aralığı var. Buna bakılırsa puanı sıfır olan sitenin Google’dan spam cezası alma olasılığı %0,5. Öteki bir deyişle puanı sıfır olan 1000 sitenin 5’i spam cezası alabiliyor.Eğer puanınız 6 ise ceza alma şansı %16,2 oluyor. 13 ise bu ceza şansı %98,0’a çıkıyor. 14-15-16-17 ise ceza alma şansınız %100.

MOZ’un, blogunda yazdığına bakılırsa şöyleki bir durum var: Diyelim ki sitenizin puanı 6 çıktı. Bu durumda ceza alma olasılığınız %16,2. Sadece sitenize Google tarafınca spam cezası veridi. Bu durum puanlamanın hatalı bulunduğunu göstermiyor. Buna bakılırsa siteniz, ceza alan %16,2’lik payın içinde bulunuyor. 13 puan aldığını varsaydığımızda ise spam cezası alma şansınız %98. Fakat almayabilirsiniz de belli olmaz. Yeniden üstüne basalım, bu risk ölçen bir metrik. Sitenin ceza alıp almayacağını söylemez. Yalnız şunu söyler, “dikkat et ceza alabilirsin” yada “iyi görünüyor”. Fakat asla şöyle “spam yicen moruk” yada “asla sorun yok kafan rahat olsun kanka” demez. Şimdi tüm puanları ve olasılıkları tablo halinde paylaşayım:

DeğerSpam Olasılığı %
0,5
11,0
22,0
34,2
47,5
511,4
616,2
730,6
856,8
971,9
1077,3
1187,3
1293,4
1398,0
14100,0
15100,0
16100,0
17100,0
Editör Seçimi:  Mobil İşletim Sistemleri

Normal olarak bunu tam olarak neye bakılırsa ölçtüklerini yazmamışlar, fakat seocuların üzerine basa basa “yapmayın” dedikleri şeyleri yan yana koyarsak bu ölçüm yöntemine dair kafamızda belirli bir sıralama oluşabilir. Mesela çılgınlar şeklinde tag yerleştirmek, hayvanlar şeklinde backlink kasmak şeklinde şeklinde. Bu metrik size niçin yüksek puan aldığınızı göstermiyor. Puanınız yüksekse şöyleki durup bir düşünmek gerekiyor, “Ben nerede hata yaptım?”. Normal olarak bunu, sistemin doğru sonuçlar verdiğini varsayarak yazıyorum. Bu alanda otoriter bir site sonuçta..

Spam Puanı

wparsivi.com‘u kontrol ettiğimde puanım sıfır çıktı. Aferin olum beyle devam et. Biz’e tanım gerekmez sonuçta! Eee ne kopya yazı ne de fotoğraf kullanıyorum, backlink de kasmıyorum. İyi bu şekilde iyi. Milliyet’e baktım, puanı 2 çıktı. Eh birazcık spamladıkları doğrudur. Spam bir sitede tecrübe etmek isterim. Fakat aslına bakarsan Google neticelerinden kaldırıldıkları için derhal bulamam, birazcık webmaster sitelerini araştırıp onların da değerlerine bakmak isterim.

Yazının başlangıcında MOZ’un blogundan bahsetmiştim. İşte aldığım kaynak: http://moz.com/blog/understanding-and-applying-mozs-spam-score-metric-whiteboard-friday 

Related posts
Genel

Kişisel Blog Nedir? Kişisel Blog Nasıl Olmalı?

Genel

Mobil İşletim Sistemleri

GenelSeo Teknikleri

Over Seo Nedir? Over Seo Nasıl Seçilmeli

GenelGündemTeknoloji

İleri Düzey YouTube SEO İpuçları

5 Comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir