Google Sıramalarında 1. Sıraya Nasıl Yükselirim? Kesin Çözümler
Google’da 1. sıraya yükselmek bir çok vakit zor olsa gerek. Bilhassa bulunduğunuz sektörde rekabet yüksekse ve doğru hamleler yapmıyorsanız bu daha da zor olsa gerek. Fakat bu olanaksız değildir. Lüzumlu analizler, doğru stratejiler ve gerektiği noktada uzman kişiler tarafınca alacağınız destek ile Google’da 1. sıraya yükselebilirsiniz.
Google 1. Sıraya Yükselmek
1- Anahtar Kelime Araştırması ve Gerçekçi Hedefler
Google’da 1. sıraya yükselmek için oluşturacağınız stratejide ilk adım anahtar sözcük araştırmasıdır. Eğer doğru anahtar kelimeler için hedefleme yapmadıysanız Google’da yükselmeniz mümkün olmayacaktır.
Anahtar sözcük araştırmasında ilk olarak sitenizin genel durumunu, sektörel rekabeti ve sitenizin bu rekabette hangi konumda bulunduğunu bilmelisiniz. Eğer siteniz hemen hemen sektörde yeniyse ya da mahalli bir işletmeniz var ise her anahtar sözcük için meydana getirilen hedefleme gerçekçi olmayacaktır. Bu yüzden sitenizin genel olarak otoritesini dikkate alarak gerçekçi hedefler belirlemelisiniz.
Öncelikli hedefleriniz uzun kuyruk anahtar kelimeler olmalıdır. Bu anahtar kelimelerin her birinin aranma hacmi düşük olabilir sadece uzun solukta size daha yüksek trafik sağlayacağını unutmamalısınız. Mesela hanım giyim üstüne bir mağazanızın ve bir e-ticaret siteniz bulunduğunu varsayalım. Eğer siteniz bu sektörde pastanın en büyük dilimine haiz sitelerden biri değilse “kazak modelleri” şeklinde başa ya da kafa anahtar kelimelerde ilk sıraya çıkmanız imkansızdır. Bu tür kelimeleri kullanmak yerine potansiyel müşterilerinizin aratabileceği uzun anahtar kelimelere odaklanmalısınız.
Anahtar sözcük araştırmasında kullanıcıları yakından tanımak, hedef kitlenizin demografik özelliklerine hakim olmak ve kullanıcı eğilimlerini bilmek önemlidir. Bu bilgiler anahtar sözcük araştırmanıza yön verecek temel noktalardır. Bu bilgiler ışığında doğru anahtar sözcük araştırması yapabileceğiniz ve LSI anahtar kelimeleri tespit edebileceğiniz bir oldukça parasız vasıta var. Bunlardan ilki normal olarak ki Google Keyword Planner. Sadece sizlere anahtar sözcük araştırmanızda kullanabileceğiniz daha değişik bir araçtan da bahsedeceğim.
Anahtar sözcük araştırmalarınız da ve hedeflemelerinizde bilhassa LSI anahtar kelimeleri tespit edebilmek için daha ilkin Google Trends’i kullandınız mı? Eğer kullanmadıysanız oldukça şey kaçırıyor olabilirsiniz. Anahtar sözcük karşılaştırmasından kullanıcı eğilimlerine varana kadar GKP’de bulamayacağınız bazı mühim ipuçlarını size sunan Google Trends hem de doğru LSI anahtar kelimeleri tespit etmeniz için de iyi bir fırsat.
2- En Önemlisi Özgün İçerik !!
İçerik, her SEO stratejisinin en mühim unsurlarından biridir. Örneksiz ve kaliteli içerik rakiplerinizi alt etmeniz için elinizdeki en kuvvetli silahtır. Sadece her içerik sizi Google’da 1. sıraya taşımayacaktır. Kalite ve özgünlük açısından kaliteli ve kullanıcı odaklı hazırlanan bir içerik Google’da 1. sıraya yerleşmenizi elde edecektir. Kısacası bu da SEO Uyumlu İçerik anlamına gelmektedir.
Google’da 1. sıraya yükselmek istiyorsanız ilk olarak içerik oluşturacağınız mevzu ile ilgili mevcut içerik taramanız gerekir. İlk sırayı hedeflediğiniz anahtar sözcük ile ilgili en iyi içerikler ilk sayfada yer edinen içeriklerdir. Kapsamı daha da daraltacak olursak arama sonuçlarındaki ilk üç içinde ne olduğu dikkatle incelemelisiniz. Rakiplerinizin oluşturdukları içeriklere göz atarak hangi noktaları ele alıp almadıklarını tespit edebilirsiniz.
İlk adımda rakip analizi yaptıktan sonrasında içeriğinizi yapmaya başlayın. Bu aşamada dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan en mühim nokta kullanıcılardır. Anlatımdan kullandığınız kelimelere varana kadar tüm detaylarda kullanıcıları göz önüne alarak, empati kurarak karar vermelisiniz. Okunması zor kelimelerden ve uzun bloklar halindeki karışık paragraflardan uzak durmalısınız. Kısacası içeriğinizi kullanıcılar için basitleştirmeli ve okunabilir bir metin haline getirmeniz önemli bir noktadır.
İçeriğinizi oluşturduktan sonrasında sıra içeriğinizi zenginleştirmede olacak. İçeriğinizi ön plana çıkaran temel unsurlar görsel ögelerdir. İçeriğinizi hazırladıktan sonrasında ilgili videolar ve resimler ile içeriğinizi destekleyin. Eğer mümkünse mevzuyla ilgili verileri bir araya getirerek grafikler oluşturmalı ve bunlara içeriğinizde yer vermelisiniz. Kullanıcılar için verilerin sunulmuş olduğu içerikler daha güvenilir ve ilgi çekici olacaktır.
İçerikleriniz ile Google’da ilk sıraya yükselmek için ilk olarak içeriklerinizin tıklanabilir olması gerekir. Bunun için de dikkat çekici başlıklar kullanmalısınız. Kullananların dikkatini çekecek ve içeriklerinizi ilgi çekici hale getirecek başlıklar oluşturmak için ilk olarak içeriğiniz ve başlık içinde uyum olmalıdır. Arkasından ne olursa olsun başlıkta anahtar kelimeye yer vermelisiniz.
3- Web Sitenin Hızı, Kullanıcı İçin Çok Önemli!
İçerikleriniz kim bilir rakiplerinizden daha kaliteli olabilir. Sadece siteniz yeteri kadar süratli değilse bu sizi kurtarmaya yetmeyecektir. Kısacası site hızınız ne kadar yüksek olursa sıralamanız da o denli iyi olacaktır.
Site hızı optimizasyonu hosting kısaca sunucu aşamasında adım atar. Eğer çalıştığınız hosting şirketi yeteri kadar kaliteli ve iyi bir hizmet sunmuyorsa iste hızınızı ne kadar optimize ederseniz edin hızdan kaynaklı problemler devamlı var olacaktır. Uzun soluklu ve devamlı oluşan kesintiler başta olmak suretiyle birçok sorunla karşılaşabilirsiniz. Bu da site hızınızı direkt aşağıya çekecektir. Bu yüzden en başta sitenizi kurarken iyi bir hosting şirketi ile antak kalma yapmalısınız.
Site hızı resimler, dosyalar, reklamlar, eklentiler ve eğer WordPress kullanıyorsanız tema şeklinde birçok faktörden etkilenir. Hem masaüstü hem de mobilde süratli tema seçmelisiniz. Mevcut eklentiler içinde kullanmadıklarınızı kaldırın. Arkasından tüm dosyalarınızı sıkıştırdığınıza ve sitenizde yer edinen görsel ögeleri optimize ettiğinize güvenli olun.
Site hızınızın mevcut durumunu görüntülemek ve site hızınızı test etmek için Google PageSpeed Insight aracını kullanabilirsiniz. Buradan sitenizin hızınız ile ilgili sorunları tespit edebilir ve lüzumlu iyileştirmeler için yol haritası oluşturabilirsiniz.
4- Mobilden Erişmek Hayat Kurtarır
Eğer hala mobil uyumlu bir internet sayfasına haiz değilseniz Google’da yükselme ihtimaliniz %0. Niçin mi? Şundan dolayı geçtiğimiz yılda sıkça duymuş olduğunuz bir kavram var: Mobile First Indexing (Mobil Öncelikli İndeksleme). Doğrusu bu demek oluyor ki eğer mobil uyumlu bir siteniz yoksa Google’da yükselemezsiniz. Google, bu güncelleme ile beraber arama neticelerini mobil uyumluluğa bakılırsa belirliyor. Kullanıcılara ilk sıralarda sunmuş olduğu içerikler mobil uyumlu sitelere ilişik oluyor. Bunu dikkate alarak sitenizin arama sonuçlarında 1. sırada yer almasını istiyorsanız öncelikli olarak responsive bir tasarıma haiz olmalısınız.
Mobile First Indexing hemen hemen tam anlamıyla yaşam geçirilmedi. Fakat 2019 SEO Trendleri içinde oldukça mühim. 2019’da tamamen uygulanmaya başlamış olacak Mobile First Indexing ile artık Google indeksleme yaparken bir sitenin mobil sürümünü baz almış olacak. Ek olarak kullananların averaj %70’nin mobil cihazlar üstünden arama yaptığını da düşünürsek bu güncellemenin siteniz için ne kadar mühim bulunduğunu kavrayabilirsiniz.
5- Doğru Backlink, Hızlı Yükseliş
Backlink mevzusunda temel ilke ne kadar kaliteli backlink o denli iyi sıralama şeklinde tanımlanabilir. Sitenizin backlink kazanması sitenizin daha tanınır hale gelmesi anlama gelir. Siteniz tanındıkça kısaca otorite kazanmaya başladıkça arama motorları ve kullanıcılar için de daha kıymetli hale gelecektir. Elbet içerik mevzusunda olduğu şeklinde her backlink sitenizi kıymetli kılmaz. Alınan backlinklerin hakkaten sitenizi zirveye taşıması için bazı kalite göstergelerine haiz olması gerekir. Bunlar şu şekilde sıralanabilir:
- Ilgi Düzeyi
- Bağlantı Kalitesi
- Otorite
- İçeri Kalitesi
- Trafik
- İndexleme
Etkili bir backlink stratejisi oluşturmak ve bu strateji ile Google’da 1. sıraya yükselmek istiyorsanız eğer bu kalite göstergelerinin ne kadar önemli bir nokta olduğunu bilmeniz gerekir. Backlinklerinizin hakkaten işe yaraması için, her backlinkin sayfanızla ile ilgi düzeyinin yüksek olması gerekir. Backlink alınan site ne kadar güçlüyse backlinkten elde edilecek performans da o denli iyi olacaktır. Ek olarak bağlantının kalitesi olması, yüksek trafiğe haiz otoriter sitelerden alınmış olması, kaliteli içeriklerden bağlantı çıkışının yapılmış olması ve backlink veren sitenin indeksleme kaynaklı sorunlarının olmaması gerekir.
6- Kusursuz ve Açık Site Yapısı
Google’da ilk sıraya site yapınızdaki mevcut hatalarla yükselemezsiniz. Sitenizdeki hataları düzeltmek için ilk olarak Google Search Console’un size bildirdiği hatalardan başlayabilirsiniz. Arkasından sitenizi derinlemesine çözümleme ederek öteki hataları bulup düzeltin.
Açık site yapısı, hem ziyaretçileri hem de arama motorlarını ilgilendiren bir noktadır. Eğer siteniz kullanıcılara hitap etmiyorsa kısaca kullanıcı deneyimi açısından düşük bir tasarım söz konuysa bu sitenizin Google’ın gözünde de değersiz olarak değerlendirilmesi anlama gelir. Kullanıcılar sitenizde basit bir halde gezinebilmelidir. Kullanılan görsellerden renklere kadar her şey kullanıcı deneyimi göz önüne alarak planlanmalı ve uygulanmalıdır. Kullanıcılar kırık bağlantılar şeklinde bağlantı kaynaklı sorunlarla karşılaşmamalı, ulaşmak istediklere sayfaya basitçe ulaşabilmelidir.
SEO uzun vadeli bir süreçtir, zamana oldukça ihtiyacı olan ve geleceğe yatırım yapan bir araçtır. Bu yüzden Google’da 1. sıraya yükselmek sabır ve yüksek emek harcama performansı gerektirir. Son dönemlerde meydana getirilen güncellemelerle artık Google bir sitenin her anlamda kullanıcı deneyimine odaklanması icap ettiğini göstermektedir. Bu yüzden kullanıcı deneyimi sitenizi optimize ederken en öneml odak noktanız olması büyük avantaj olacaktır. Bunun haricinde Google’ın sıralamaları şekillendirirken dikkate almış olduğu değişik sıralama faktörleri mevcut. Eğer Google’da 1. sıraya yükselmek istiyorsanız bu tarz şeyleri dikkate alarak sitenizi optimize etmelisiniz. Eğer bu mevzuda kafi informasyon birikimi ve donanıma haiz değilseniz uzman bir ekibe haiz SEO ajansından yardım almanız hedefinize ulaşmanızı kolaylaştıracaktır.
Güncel yazı ve projeleri instagram'da duyuruyorum. Takip et, iletişimde kalalım ✔️@tahamumcu
vallahi hocam bu yazdıklarınızı hepsini yapıyoruz inşallah olur isteklerimiz her ay google algoritma güncellemesinden dolayı pek yetişemiyoruz ama olsun hayırlısı olacak herkes için inşallah
Ya biz bir yerde bir yanlışlık yapıyoruz. Yada ne yaparsak yapalım olmuyor :). Herkes farklı bir şey söylüyor. Herkes farklı bir noktaya ağırlık verilmesini söylüyor. Doğal olarak insanların kafası karışıyor. Her şey birbirine giriyor.
Merhabalar, Google indekslemelerinde üst sıraya çıkmak için gerçekten ciddi emekler harcanması gerekmektedir. Üst sıralara ulaşan siteler bunu gerçekten hakederek yapıyorlar. Faydalı bilgiler olmuş. Teşekkürler
En önemlisi özgün içerik ve bu içeriği doğru yöntemlerle yayınlamak. Alt başlıklar, yan başlıklar ve anlaşılabilir içerik çok önemli.
Google’da 1. sıranın garantisi olmaz. Kesin çözüm başlığı biraz iddialı olmuş ama ilk sayfa için geçerli olabilir.
Kısa bir özet olarak ve ana başlıklar olarak güzel bir yazı olmuş. Fakat SEO konusuna yeni başlayan arkadaşlar bu işlerin o kadar kolay olabileceğine kaptırmasınlar kendilerini. Hayal kırıklığına uğrayan çok gördüm.
Hocam harika bir yazı ortaya çıkmış tebrik ederim. SEO için backlink gerçekten çok önem arz ediyor, olmazsa olmuyor hiçbir türlü gerçekten de!
Teşekkürler hocam bende sohbet sitem için yukarıda anlatmış olduğunuz her şeyi deneyeceğim. Gayet açık ve detaylı anlatım olmuş, blogunuzu takip edeceğim.
Google indekslemelerinde üst sıraya çıkmak için gerçekten ciddi emekler harcanması gerekmektedir.Gerçektende seo işini bilmeyen veya seo yardımı almayan siteler genelde çöp oluyor.