in

Google, Featured Snippet Alt Başlıklarının Tasarımını Değiştirdi

Son zamanlarda bilhassa sıfırıncı sıra olarak kabul edilen featured snippet alanında oldukça çok değişim görüyoruz. Arama neticeleri sayfasındaki sıfırıncı sıra özelinde meydana getirilen değişikliklere bir yenisi daha eklendi. Google, bir mevzu hakkında daha detaylı data görüntülemek için ayrılmış yeni bir tür snippet’i kullanıma sundu. Şu demek oluyor ki Google, featured snippet alt başlıklarının tasarımını değiştirdi

Google’ın, arama neticeleri sayfasında belirli mevzular için featured snippet alanının görüntülenmesine benzer şekilde, Google artık iki şey arasındaki farkları ve / yada benzerlikleri ayrıntılarıyla gösteren bir alan görüntüleyebilir. Featured snippet’te, arama yapanlar çeşitli alt mevzu başlıklarını daha çok keşfetmek için açılır sekmelerden yararlanabilir.

Google, kuvars ve granit içinde bir maliyet karşılaştırması, maliyet, yarar, ağırlık ve dayanıklılık ile ilgili genişletilebilir alt katmanların bir örneğini paylaştı.

Google, Featured Snippet Alt Başlıklarının Tasarımını Değiştirdi

“Artık [quartz vs. granit] benzer biçimde bir şeyi karşılaştırmalı aradığınızda, keşfedilecek ilgili alt konuların bulunmuş olduğu bir açık oturum görmüş olacaksınız. Başka bir örnek olarak, acil durum fonu (emergency fund) aradığınızda, acil durum fonunun tavsiye edilen büyüklüğü, amacı ve önemi ile ilgili detayları süratli bir halde görmüş olacaksınız ve bu ilgili kaynakların bağlantıla hakkında daha çok data edinebilirsiniz. .”

Google, bu featured snippet’lerin, bir mevzunun genel ve kullanışlı taraflarını algılayacak şekilde tasarlandığını söylüyor. Featured Snippet alt başlıkları otomatikman oluşturulur, dolayısıyla içeriğin görünmesi için belirli bir biçimlendirme türü gerekmez, fazladan bir çaba sarfedilmesi gerekmez.

“Bu yeni paneller, bu konuların web’deki içeriğiyle ilgili anlayışımıza dayanarak otomatikman oluşturuluyor ve ümit ederim bu tarz şeyleri önümüzdeki birkaç gün içinde kullanıma sunulduklarında yararlı bulacağınızı umuyoruz.”

Google, bu güncellemenin, kullananların bilgilere daha süratli erişmelerine destek olmak için yapmış olduğu bir takım gelişmenin bir parçası bulunduğunu belirtiyor. Google’ın oldukça yönlü özelliklere haiz snippet’lerin ilki Şubat ayında kullanıma sunuldu. Sonrasında neler olabileceğine bir göz atmak için, Google’ın geçen ay açıklamış olduğu yaklaşan arama özellikler hakkında data alabilirsiniz.

KAYNAK:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Google Lighthouse Nedir? Google Lighthouse Ne İşe Yarar?

Daha Etkili Bir Topluluk Yöneticisi Olmak İçin 5 İpucu