Seo

8 Adımda Web Sitenize Kaliteli İçerik Üretin

İçerik Nedir?

İçerikler, SEO sürecinin olmazsa olmaz bir parçası olmakla beraber arama motorları tarafınca meydana gelen her güncellemeyle önemleri daha da artıyor. SEO uyumlu içerik üretmek klavye sahibi olan hepimiz tarafınca gerçekleştirilebiliyor olsa da içeriğin standardını belirleyen birçok husus bulunuyor. Hem kullanıcılar hem de arama motorları tarafınca beğenilen SEO uyumlu içeriklerin nasıl üretildiğini merak ediyorsanız doğru sayfadasınız.

1. Adım: Okunabilir İçerikler Üretin

SEO uyumlu içerik söz mevzusu olduğunda rehber niteliğindeki tüm yazılar ilk olarak anahtar sözcük araştırması yapılmasını ve bu anahtar kelimelerin etkili bir halde kullanılmasını öneriyor. Biz ise sağlanılması ihtiyaç duyulan ilk kriterin okunabilirlik bulunduğunu düşünüyoruz. İçeriklerin okunabilir olmasını sağlayan birçok husus olabilir ancak biz en önemlilerini sıraladık.

a. Yazılarınızda Basit bir Anlatım Dili Kullanın

İnternet kullanıcılarının zamanları oldukça değerli oluyor ve bu sebepten aradıkları bilgiye en kısa yoldan ulaşmak istiyorlar. Kullanıcılara bilgiyi karışık yollardan sunan ve zor okunabilen içerikler ürettiğinizde arama motorları bu içinde ne olduğu yeterli görse de kullanıcılar bu tür içerikleri beğenmiyor. Kullanıcıları bu tür içeriklerle karşılaştığında ilk paragraftan sonrasında sayfanızdan çıkarak arama motoru netice sayfasına dönerek sizinkinden daha rahat ve daha net içerikler arıyorlar. Bu doğrultuda metinlerinizde kullandığınız cümleleri daha kısa tutabilir, kullanıcıya direkt bilgi sunan paragraflar oluşturabilir ve table of contents eklentisinden faydalanabilirsiniz.

b. Kolay Tüketilebilen Yazılar Üretin

İçerik uzunluğu da okunabilirlik konusunda oldukça mühim bir kriter oluyor. Mesela; SEO konusunda üretilen içeriklerdeki kelime sayısı çoğu zaman 1000’i aşıyor ve kullanıcılar bu durumu tasvip ediyor. Sadece “G-mail hesabı nasıl açılır?” benzer olarak direkt yanıt arama odaklı oluşturulan sorgularda kullanılmasına ihtiyaç duyulan kelime sayısı daha düşüktür. Eğer G-mail hesabının nasıl açıldığına dair 1000 kelimelik bir içerik üretirseniz (Özgürlük ya da Sabah benzer biçimde gazetelerden birinde içerik üreticiliği yapmıyorsanız.) muhtemelen bu içerik kimse tarafınca okunmayacaktır. Bu sebepten seçtiğiniz mevzunun derinliğini iyi bilmeli ve kullananların aramış olduğu detayları onlara doğrudan sunmalısınız.

c. İçerik Üretirken Türkçeyi Doğru Kullanın

Günlük hayatta meydana getirilen yazım hataları hepimiz için pek bir anlam ifade etmese de söz mevzusu web kullanıcıları olduğunda Türkçenin muntazam kullanılması gerekiyor. İmla hataları içeriklerin okunabilirliğini düşürdüğü benzer biçimde kullananların dikkatini de çoğunlukla dağıtıyor ve dolaylı yoldan marka imajınızı zedeliyor.

d. Yazılarınızda Görselliğe Önem Verin

Hiçbir kullanıcı 500 kelimelik bir paragrafı tek bir nefeste okumak istemez. Bu sebepten içeriklerinizin görselliğine de ehemmiyet göstermeniz gerekiyor. 150 kelimelik paragraflar oluşturmak, mevzu geçişlerinde ara başlıklar kullanmak, mühim maddeleri listeler halinde sıralamak ve içinde ne olduğu mevzuyla ilgili görsellerle desteklemek hem içeriğin okunabilirliğini artırıyor hem de okuyucunun dikkatini çekiyor. Skyword tarafınca meydana getirilen araştırmaya nazaran görsellerle desteklenen içerikler diğerlerine oranla %94 daha çok okunuyor.

2. Adım: Hedef Kitlenizi İyi Tanıyın ve Anahtar Kelime Araştırmasını Hedef Kitlenize Endeksleyin

Oluşturduğunuz içinde ne olduğu doğru anahtar kelimeler ile beslemediğiniz sürece içeriğiniz hedef kitlenize ulaşmayacaktır. Hedef kitlenize ulaşabilmeniz için ilk olarak şu soruları yanıtlandırmanız gerekiyor.

  • Kitlenizi oluşturan kişilerin özellikleri nedir?
  • Ne çeşit bilgiler arıyorlar?
  • Bu bilgiye neden gereksinim duyuyorlar?
  • Bu bilgilere erişmek için hangi anahtar kelimeleri kullanıyorlar?

Oldukça uzun bir to do list olarak gözükse de bu işlemi bir kez gerçekleştirdiğinizde bir sonrakini ergonomik bir halde halledebiliyorsunuz.

Gelin bu mevzuyu şu şekilde detaylandıralım:

Eğer aktif bir hedef kitleniz varsa bu kitleyi tanımak için yapabileceğiniz her işlemi yapın. Rakiplerinizi, bilhassa sektörün öncülerini analiz edin. Analiz araçlarını kullanarak kitleniz hakkında istatistikler oluşturun. Kitlenizin alışkanlıklarını ve tercihlerini bilmek içerik üretmek mevzusunda size büyük bir yarar sağlayacaktır.

—-

Anahtar kelimeleri yalnızca yüksek aranma hacmine sahip olduğundan seçmeyin. Bilhassa sizin hedef kitlenizin kullandığı anahtar kelimeleri belirleyin ve çalışmalarınızı bu kelimeler üstünden yürütün.

—-

İnternet siteniz otoriter olsa da olmasa da kesinlikle kuyruklu anahtar kelimeleri hedefleyen içerikler üretin. Kullananların sorgularına en iyi cevap bulmuş olduğu içerikler, kuyruklu anahtar kelimeler ile üretilen içeriklerdir. “Elma” kelimesi oldukça geniş bir bilgi topluluğunu temsil ederken “Elma nasıl soyulur?” sorgusu oldukça daha net bir konuyu temsil etmektedir. Uzun kuyruklu kelimeleri kullanarak hedef kitlenizin sorularına direkt cevap veren içerikler üretebilirsiniz.

3. Adım: İçeriğinizde Kullanacağınız Hitap Dilini Belirleyin

Hitap dili, yalnızca etkili içerik üretmek konusunda değil marka bilinirliği mevzusunda da sizlere destek oluyor. Hedef kitlenize uygun olarak seçeceğiniz hitap dili hem onlarla daha iyi şekilde yazışma kurmanızı sağlıyor hem de kullanıcılarda aşinalık oluştuğundan dolayı kullanıcılar kullandığınız bu dili markanız ile bağdaştırıyorlar.

Bu yüzden içerik üretiminde bilhassa seçilmiş bir hitap dili kullanman markan açısından yararlı olabilir. Eğer hitap dilini aniden değiştirmeye karar verirsen kullananların afallayabilir ve birazcık acayip hissedebilir. Ek olarak içerik içinde hitap dilini değişken bir halde kullanmak okuyucuların duraksamasına ve dikkatlerinin dağılmasına sebep olabilir. Tıpkı az önce anlık hitap değişiminde yaşanan duraksama gibi.

4. Adım: İçerik Yazmaya Başlamadan Önce Kurgu Oluşturun

Yazma eylemi hepimiz tarafınca değişik bir halde gerçekleştiriliyor. Sadece söz mevzusu içerik, yazı ya da metin yazarlığı olduğunda yazma sürecine başlamadan önce kurgu oluşturmak kesinlikle edinilmesi ihtiyaç duyulan bir alışkanlık oluyor. Ürettiğiniz içerikler bir edebiyat metni benzer biçimde değerlendirilmeyeceğinden, bu metinlerde gerekli kriterlerin tamamını sağlamanız gerekiyor. Bunun yolu ise evvelinde hazırlanan içerik kurgusundan geçiyor. Anahtar kelimeler, ara başlıklar, hangi paragrafta kaç anahtar kelimeye yer verileceği ve içerik uzunluğu üretim aşamasından önce belirlendiği takdirde hem metnin üretim kısmı kolaylaşıyor hem de ortaya dizgesel şekilde hazırlanmış eksiksiz bir metin çıkıyor.

5. Adım: Anahtar Kelimeleri İçeriklerin En Önemli Noktalarında Kullanın

Ürettiğiniz içeriklerde arama motorlarına kuvvetli sinyaller yollamak için anahtar kelimeleri içeriğin kritik noktalarında kullanın.

  • Sayfa Başlığı
  • İçerik içindeki linklemeler
  • Fotoğraf dosyalarının alt etiketleri
  • H tagleri
  • Meta açıklamaları

6.Adım: İçeriklerinizde İlgi Çekici Başlıklara Yer Verin

Bir konu hakkında dünyanın en başarı göstermiş içeriğini yazsanız dahi bu içinde ne olduğu ilgi çekici bir başlık ile süslemediğiniz sürece kullananların dikkatini çekmeyecektir. Bu sebepten ana başlıklarınızda ve ara başlıklarınızda kullananların ilgisini çekebilecek söylemlere yer verin.

Hap Bilgi: “xxx etkili en iyi 10 yol, 10 Adımda xxx Yapmak, xxx Nasıl Yapılır? En Basit 10 Yol” tarzı seçilen başlıklar klasik başlıklara oranla oldukca daha çok trafik çekme potansiyeline sahip oluyor.

7. Adım: İçeriklerinizde Mutlaka Güncel ve Güvenilir Bilgilere Yer Vermelisiniz

Muhtemelen seçtiğiniz mevzuda yazı üreten birçok web sayfası bulunuyor. Sadece bu kişilerin kaçı ürettiği makalelerde seçilen mevzu hakkında güncel ve güvenilir bilgiler veriyor? Söz mevzusu her insanın özgürce üretebildiği bir mecra olduğundan bu oranın oldukça düşük bulunduğunu söyleyebiliriz. İçeriklerinizde güncel ve güvenilir bilgilere yer vererek hem kullanıcılar tarafınca tercih edilen bir içeriğe imza atabilir hem de kullanıcılarınızın itimatını kazanabilirsiniz.

8. Adım: Sayfa Hızınızı Optimize Edin

Bu mevzu içerik üretiminden ziyade teknik SEO kısmıyla ilgili olsa da kullanıcılar üstünde yarattığı tesir sebebiyle içeriğinizin kalitesinde belirleyici bir etken oluyor. Kullanıcılar çoğu zaman yavaş oluşturulan sayfaları tercih etmiyor ve hatta BBC tarafınca meydana gelen bir araştırmaya nazaran kullanıcılar açılması 3 saniyeden fazla devam eden sayfaları direkt olarak kapatıyorlar.

Kapanış

SEO uyumlu ve kaliteli içerik üretimi gerçekleştirirken bu 8 kritere dikkat ederek hem arama motorları hem de kullanıcılar tarafınca beğenilen yazılar oluşturabilirsiniz.


Güncel yazı ve projeleri instagram'da duyuruyorum. Takip et, iletişimde kalalım ✔️@tahamumcu

Taha Mumcu

Ben Taha Mumcu, Bilişim sektöründe uzun süreden beri tecrübe edinerek bir yerlere gelmek için çalışmalarına devam eden ve sektörü yakından takip ederek hiç bir veriden geri kalmayan, girişimci ruhu ile tüm işlere elinden geldiğinde çalışma yapan bir girişimciyim. Henüz genç yaşta birçok tecrübeye ulaşan ve koyulan engelleri aşarak bir yerlere gelmek için çaba göstermekten çekinmiyorum.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyiciyi devre dışı bırakarak bizi desteklemeyi düşünün