Hedef Kitle İle Nasıl İletişim Kurulur? – Dijital Pazarlama

 

Markanız için oluşturduğunuz hedef kitle ile sürekli bağlantı içinde olarak, marka – tüketici arasındaki sadakati bozmamalısınız. Bu şekilde bir durumla karşılaştığınızda, markanız için uygulanabilecek bir çok çeşitli pazarlama stratejileri bulunur.

 

Seçtiğiniz kitle ile kontakt kurma mevzusunda önde gelen yöntemlerden biri mail gönderimleridir. Yalnız amaçlı düşünmemekle beraber, mailler hedef kesime bülten, haber, bilgilendirme benzer şekilde durumlarla da yansıtılabilir. Örnek vermek gerekirse önemli günlerde, gülmece amaçlı, gelişmelerden haberdar edici mailler hazırlayarak bu biçim şeyleri kullanıcılara basit ve hızlıca iletebilirsiniz.

Kullananların, markalardan beklediği bir diğeri unsur ise kampanya ve indirim elde eden kuponlardır. Örnek olarak Gittigidiyor sitesi üstünden 500 TL ve üstü alışveriş gerçekleştirmek isteyen kullananların  bir çok vakit forumlarda “gittigidiyor indirim kuponu” aradığını hatta istediği bir kuponu bulursa ayriyeten satın aldığını bir çoğumuz görmüşüzdür.  Bu şekilde bir oluşumunda kısa sürede bir piyasası olacak benzer şekilde gözüküyor.

İstenilen her hedef kitle içindeki yüksek işlemler oluşturan bir grubun olduğu bir gerçektir. Bu gruplar ile bire bir görüşmeler sağlayarak arada bir sadakat zinciri oluşturarak büyük adımlar atabilirsiniz. Birebir görüşmeler web üstünden gerçekleşen alışverişlere nazaran averaj 6 kata kadar daha oldukca güven ve sadakat oluşturduğu da göz ardı edilemez bir gerçektir.

Sitenizde, kullanıcılarınız için kesinlikle geri dönüş sağlayabilecekleri gelişim için sizlere yardımcı olacakları bir alan oluşturmalısınız. Oluşturduğunuz bu alan üstünden meydana getirilen geri bildirimler asla yanıtsız bırakmamalısınız. Bu geri bildirimleri dinleyerek tavsiye ve talepleri süratli bir şekilde güncellemeniz ve yerine getirmeniz kullanıcıda kurumsal kimlik puanınızı da yükseltecektir. Kullanıcılarınızı ve müşterilerinizi dinlemeniz, onlar için geliştirmeler yapmanız ek olarak hedef kitlenizi ne kadar önemsediğinizi de açık ve net bir şekilde gösterecektir.

tahamumcu

Önceki Yazı

Ana Sayfadan Her Sayfaya Bağlantı Vermek Doğru mu?

Sonraki Yazı

Google Merchant Center Nedir?

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir