Seo

Organik Trafik Arttırma Önerileri 2022

Bu başlıkta, 2022 yılı için hangi SEO eğilimlerinin önemli olduğunu bilerek, internet sitenizi nasıl yükselteceğinizi ve daha çok trafik alırken nasıl daha çok müşteri çekeceğinizi öğreneceksiniz.

 1. Siteler Güvenli Olmalıdır

Kullanıcı güvenilirği neredeyse SEO hakkında olmasa da, bir internet sitesi kullanıcı rahatlığı için oldukça önemlidir. Kullanıcı internet sayfasını ziyaret ederken kendini güvende hissetmezse, hemen ayrılması muhtemeldir. Ya da sitenizde “Güvenli Değil” uyarısı görüntülenirse, kullanıcı sayfadan ayrılmaya karar verebilir.
Sonuç olarak, sitenin güvensiz olduğuna inanan kullanıcılar genelde siteyi bir bütün olarak terk ederler. Bu, sitenin organik arama listesindeki konumunu etkileyebilir.

 2. Sitenizi Sesli Arama İçin Optimize Edin

Yenilikçi akıllı telefonlar ortaya çıkmadan önce, insanlar masaüstü bilgisayarlarındaki arama motoru pencerelerine yazarak kelimeleri aradılar. Anahtar kelimeler bu davranıştan kaynaklandı.
Mobil cihazların kullanımıyla beraber, sesli aramalar İnternet kullanıcıları arasında tanınmış bir trend haline geliyor.

 3. Bir Bilgi Kaynağı Olarak Video

Sesli aramalar gittikçe daha tanınmış hale geldikçe, ‘nternet’teki videolar katlanarak artıyor.
Videonuza daha çok kullanıcı çekmek için videoyu arama kullanıcıları için optimize etmeniz gerekir. Bunu yapmak için videonuzun açıklamasında ve başlığında makul anahtar kelimeleri kullanın, böylelikle bu konuyla ilgilenen maksimum kişi sayısını kapsar.

4. Kullanıcılar Harika Bir Dijital Deneyim İstiyor

İçeriğiniz ne kadar iyi olursa olsun, internet sayfanız hızlı yüklenmezse ya da komplike bir kullanıcı kullanıcı arayüzüne sahipse, bu SEO için bir problemdur.
Birkaç saniye içinde yüklenmeyen internet sayfaları kullanıcılar tarafından terk edildir. Hız, SEO dünyasında oldukça önemli bir etkendür. Aslında, sayfa yükleme süresinde 1 saniyelik bir gecikme bile işinize büyük zarar verebilir.

5. İçerik Uzunluğu Önemli

Çalışmalar, 2000 ya da daha çok kelimelik makalelere sahip sayfaların genelde daha az kelimeli makalelere göre daha çok okuyucu aldığını göstermektedir.
Ancak, birden fazla kelime yeterli değildir. İçerik bunun yanı sıra kapsamlı ve bütün kullanıcı sorularını yanıtlayacak ve yakından ilgili soruları yanıtlayacak kadar zengin olması gereklidir.

6. Daha İyi Sıralamalar İçin İçeriğinizi Optimize Edin

Etkilenen yalnız ilk sayfanın altındaki anahtar kelimeler en önemli anahtar kelimelerdir. Arama konsolunun “Sorgular” bölümüne gidin ve son 90 gün içinde 100’den çok gösterim ve 5-15 konumlu bütün anahtar kelimelerinizi bulun. Bunlar, daha süratli trafik elde etmek için konumunuzu 1-3’e yükseltmek için optimize edebileceğiniz anahtar kelimelerdir.

7. Google Reklamları ve Arama Konsolu ile iletişim kurun

Google Ads’de “sağ üst köşedeki eki Araçları”nı tıklayın ve sonrasında “Bağlı Hesaplar” a gidin. Search Console bölümündeki Ayrıntılar butonsini tıklayın. Şu anda, hesabınızın her iki ürüne de tam erişimi varsa, onlarla direkt olarak iletişime geçebilirsiniz.
Veri akışını başlattıktan sonra, raporu Google Ads> Raporlar> Ücretli ve Organik bölümünde görüntüleyebilirsiniz. Bu rapor iki bakış açısı sunmaktadır:
Organik olarak derecelendirdiğiniz yalnız reklamı yapmadığınız arzuler: bunları ücretli anahtar kelimeler olarak eklemeniz gerekir.
Organik olarak sıralanmadığınız, yalnız büyük miktarlarda ödeme yaptığınız talepler. Bu durumda, bu koşullar için organik sıralamanızı geliştirmek için SEO stratejinizi ayarlamayı düşünmelisiniz.

8. Kötü Çalışan Sayfalarınıza Dahili Geri Bağlantılar Alın

Sitenin trafiğinin ve potansiyel müşterilerin çoğu, toplam site içeriğinin ufak bir yüzdesini oluşturur. Bu sayfalarda, daha az tanınmış olan içeriğiniz için geri bağlantılar oluşturabilirsiniz. 2. ve 3. sayfalarda gösterilen içeriğe sahipseniz, tanınmış içeriğinizden dahili bağlantılar ekleyerek destek sağlayabilirsiniz.

9. Google Analytics

Bir siteniz varsa, SEO ve istatistik için çoğu bedava araç vardır. Google Analytics aracını kullanarak ziyaretçilerinizin sitenizde nasıl davrandığını görebilirsiniz.
Bu tamamıyla bedava araçla, trafiğinizin nereden ve nasıl geldiğine bağlı olarak, ziyaretçilerinizin nerede ve ne kadar zaman geçirdiği ile ilgili birden fazla veriye erişebilirsiniz.

10. Anahtar Kelime Araştırması

Organik trafik çekmenin en önemli yollarından biri insanlara aradıklarını sunmaktır. Bu nedenle, anahtar kelimeleri seçerken çok dikkatli olmanız gerekiyor. Hangi anahtar kelimenin arama sayısıyla eşleştiğini bilmeniz gerekir. Geniş arama hacmine sahip anahtar kelimeler seçmek, daha geniş bir kitleye ulaşmak anlamına gelir.
En doğru anahtar kelime bilgilerini almak için Ahrefs ve / ya da Semrush araçlarını kullanabilmeniz mümkün. Özellikle, Ahrefs aracının yedi günlük deneme versiyonunu 7 $ karşılığında satın alabilirsiniz ya da Semrush aracını 30 günlük bir demo ile kullanabilmeniz mümkün.

11. Başlık Seçimi

Sitenize makale yazarken, makalenin başlığına dikkat etmelisiniz. Çünkü potansiyel ziyaretçiler sitenizi ve içeriğinizi görmeden önce adınızı ve kısa bir açıklama göreceklerdir. Yeterince harika ya da teşvik edici bir başlık koymazsanız, içeriğiniz ne kadar yüksek olursa olsun tıklama almayabilirsiniz.

12. Kaliteli İçerik

Birçok kez “kaliteli içerik” ifadesini duymuş olabilirsiniz. Sitenizi ziyaret eden, sitenizde uzun süre kalan ve yeniden ziyaret eden ziyaretçiler gibi çoğu etken, içeriğin kalitesine bağlıdır. Aslında, derecelendirme durumunuzu direkt olarak etkiler.
Okunabilirlik konusu da oldukça önemlidir. Ziyaretçilerinizin çoğunun bakacağı ilk şey sayfanızın görünümüdür. Sitenizdeki yazı tipleri, yazı tipi boyutu, sayfa yapısı ve mobil cihazlardaki görünüm gibi çoğu etkene dikkat etmeniz gerekir.
Makale yazarken cümlelerin kısa tutulması yararlı olabilir. Açık ve kesintisiz cümleler her zaman daha çok okunur.


Güncel yazı ve projeleri instagram'da duyuruyorum. Takip et, iletişimde kalalım ✔️@tahamumcu

Taha Mumcu

Ben Taha Mumcu, Bilişim sektöründe uzun süreden beri tecrübe edinerek bir yerlere gelmek için çalışmalarına devam eden ve sektörü yakından takip ederek hiç bir veriden geri kalmayan, girişimci ruhu ile tüm işlere elinden geldiğinde çalışma yapan bir girişimciyim. Henüz genç yaşta birçok tecrübeye ulaşan ve koyulan engelleri aşarak bir yerlere gelmek için çaba göstermekten çekinmiyorum.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyiciyi devre dışı bırakarak bizi desteklemeyi düşünün