in

Yoğun Bilgisayar Kullananlar İçin Tavsiyeler

Eğer sizinde yoğun bir bilgisayar hayatınız var ise tavsiyelerimizi dikkate almanızı öneririz.

İnternet,web ve web hosting sektörü her geçen gün gittikçe adım adım büyüyor. Bununla beraber bu sektörde emek verme şahıs sayısı da paralel olarak gelişme gösteriyor. Çeşitli şirketlerde çalışan kişilerin yanı sıra oldukca büyük bir kitle de freelance olarak evinden yada ofisinden çalışıyor. Bununla bağlantılı olarak da günün oldukca büyük bir kısmı bilgisayar başlangıcında geçiyor. İşte tam bu aşamada oldukca mühim ve kaygı verici bir mevzu ortaya çıkıyor; Sıhhat! Bu makalede bilgisayar başlangıcında uzun saatler oturan sektör çalışanları ve webmasterlar için çeşitli tavsiyeler ve tavsiyelerde bulunacağız. Sağlığınıza ihtiyaç duyulan önemi göstererek, hem motivasyonunuzu hem de emek verme performansınızı arttırmak sizin ellerinizde.

Uzun süre bilgisayar başlangıcında duranların yaşamış olduğu yaygın sıhhat problemleri;

  • Sırt ağrısı
  • Boyun ağrısı
  • Baş ağrısı yada migren
  • Göz problemleri
  • Aşırı kilo
  • El ve bilek ağrıları
  • Stres ve depresyon
  • Sigara ve alkol problemleri

Dikkat etmeniz gerekenler;

  • Her otuz dakikada bir gözlerinizi monitörden ayırın ve birkaç dakikalığına pencereden etrafı izleyin. Böylece gözlerinizi kırpacaksınız ve yayın olan göz kuruluğu oluşumunun önlemini almış olacaksınız.
  • Kısa aralıklarla boynunuzu gevşetici egzersizler yapmanız iyi gelecektir.
  • Eğer gösterinizde yanma yada kaşınma var ise derhal bir göz doktoruna giderek gözyaşı damlası yazdırabilirsiniz.
  • Saat başı oturduğunuz masadan kalkın ve çeşitli rahat açma, germe hareketleri yapın.
  • Ekran ile gözleriniz arasındaki mesafenin minimum 50 santimetre olması gerekmektedir. Oldukca yakından bakmamanız gerekmekte.
  • Fazla eğilmeden ve bükülmeden, dik oturmaya itina gösterin. Masa ve iskemle duruşun iyi ayarlayın.
  • Kollarınızı uzatarak parmaklarınızın gevşemesini sağlayın.
  • İyi bir ofis sandalyesi edinmelisiniz. Yapacağınız iskemle seçiminde dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan husus ise kambur durmanızı engelleyecek bir iskemle olmasıdır. Böylece bel ve sırt ağrılarının önüne geçmiş olmuş olursunuz.
  • Uykunuzu dikkatsizlik etmeyin, vücudunuzun dinlenmesi için uyku önemlidir. Zamanı etkili bir halde kullanın.

Yapmamanız gerekenler;

  • Bilgisayar başlangıcında yiyecek yemeyin. Bu şekilde yiyecek yediğinizde vücudunuz doyma hissi yaşayamaz ve daha çok yemenize sebep olarak aşırı kiloluluk geliştirebilirsiniz. (Ek olarak klavyenizin arası da kırıntı dolacaktır)
  • Gözlerinizi ovmayın! Bazı göz egzersizleri yapın ve egzersiz süresince derin derin nefes alıp verin.
  • Uzun süre durağan(durgun) bir halde ekrana bakmanız, göz ağrısı ve bununla beraber baş ağrısına sebep olabilir.
  • Devamlı yazı yazmanız, ellerinizde ve bileklerinizde ağrıya sebep olabilir.
  • Emek harcama masanızda ve ortamınızda sigara içmeyin. Bu şekilde gün içinde emek verme yoğunluğu içinde bilincinde olmadan aşırı sigara tüketiminin önüne geçebilirsiniz.

Yorumlar

Leave a Reply

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

WordPress “500 Internal Server Error” Çözümü

Siber Yıldız 2019 CTF Yarışmasının Soru ve Cevapları