Güncel Bilgilendirme: Yeni yılda yeni yazılar ve yeni tasarım ile tahamumcu.com.tr

Dijital Pazarlama

Satış Ortaklığı Affiliate Marketing Nedir?

Hızla gelişen teknolojinin gelişmesi ve netin yaygınlaşması ile beraber internetten para kazanma mevzusunda birçok değişik yöntem ortaya çıktı. Bu yöntemlerin öncüsü ve en güvenilir olanı Affiliate Pazarlama kısaca Satış Ortaklığı diyebiliriz. Bu yazımızda sizler için Affiliate Pazarlama nedir, iyi mi yapılır benzer biçimde soruları yanıtlayacağız.

Yazı İçeriği

Affiliate Marketing Nedir?

Size ilişik olmayan ürünlerin internetten üstünden reklamını yapmış olup, reklamlarınız üstünden satılan her ürün için belirli bir komisyon alıyorsunuz. Tüm bu yaptığınız eylemlere Affiliate Pazarlama adı veriliyor.

Bu işe girmek isteyen kişiler, firmaların hususi affiliate programlarından ya da affiliate networklerden yararlanarak buldukları ürün yada hizmetleri tamamen kendi uğraşlarıyla satıp, bunun üstünden komisyon alırlar.

Reklam veren Affiliate Marketer’lar CPA (Cost Per Action – Aksiyon Başına Ödeme) yöntemini kullanırlar. CPA’da geçen aksiyon, bir formun doldurulması, bir ürünün internet sayfasına yönlendirilmesi, ürüne ilişik banner’a tıklanması benzer biçimde işlemleri ifade etmektedir.

Tüm dünyada kabul gören bir iş modeli haline gelen Satış Ortaklığı, iki tarafıda kazançlı çıkarır. Ürünün sahibi, reklam ve pazarlama maliyetinden kurtulurken, satış ortağı ise kendisine ilişik olmayan bir ürünün reklamını yaparak geçimini sağlar.

Affiliate Pazarlama Iyi mi Yapılır? Şekilleri Nedir?

Affiliate Pazarlama’in iyi mi yapıldığı anlatılırken 2 yöntemden bahsedilir. Bunlar; ziraatçi ve avcı yöntemleridir.

Ziraatçi Yöntemi

Bu yöntemde satın alan sizi bulur ve kurduğunuz web sayfası üstünden sattığınız ürüne yada hizmete ulaşır.

Avcı Yöntemi

Bu yöntemde ise müşteriyi sizin bulmanız gereklidir. Bulduğunuz müşterilere sosyal medya, forum, ileti benzer biçimde direkt kontakt kuracağınız yerlerden referans kodlu bağlantılar göndererek ürünü satın almaya ikna edersiniz. Bu yöntemde müşteriler genel olarak reklamlar üstünden bulunur. Google Adwords üstünden verdiğiniz reklamlar yardımıyla müşterilerinizi rahatça bulabilirsiniz.

Satış Ortaklığı Veren Firmalar

  • Amazon
  • Trendyol
  • Tchibo
  • Bilet.com
  • Godaddy
  • iTunes
  • Binance
  • Çiçek Sepeti
  • Gelir Ortakları
  • Clickmerkez
  • Odaklı Pazar
  • Medikalize
  • Admitad
  • ReklamAction
  • XTicaret
  • GCM Partner
  • Flixbus
  • Bella Gloria
  • Modanisa
  • Under Armour
Related posts
Dijital Pazarlama

Dijital Reklamcılıkta Performans Pazarlaması Nedir?

Dijital Pazarlama

Influencer Pazarlama Nedir?

Dijital Pazarlama

Pazarlamacılar İçin 5 Dijital Reklam Senaristliği

Dijital Pazarlama

Daha Etkili Bir Topluluk Yöneticisi Olmak İçin 5 İpucu

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir