Genel

Pazarlamacılar İçin 5 Dijital Reklam Senaristliği

Günümüzün rekabetçi ve içerik açısından bolluğa ulaşmış dijital dünyasında yalnız “parasız” yada organik pazarlama taktikleri kullanarak kitlelere erişmek, etkileşim sağlamak ve topluluklara esin vermek giderek zor bir hale geliyor ve bu bir sır değil. Pazarlamacılar İçin 5 dijital Reklam senaristliği yazımızda ön plana çıkmak için yapmanız gerekenleri derleyeceğiz.

Dijital Reklam Senaristliği

Sonuç olarak, pazarlamacılar tarafınca çoğunlukla Türkçe karşılığı ”oynamak için öde (hisse to play)” olarak adlandırılan dijital reklamcılık giderek dünyamızda ilerliyor ve artıyor. Aslına bakarsak geçen sonbaharda, eMarketer, dijital reklamcılık harcamalarının 2016 yılının sonuna kadar ilk kez TV reklam harcamalarını katlayacağını öngördü ve bu eğilimin devam etmesi düşünülüyor

Genel olarak P2P olarak karşımıza çıkan hisse to play oynamak için ödeme yapılması anlamına gelen terimdir. Bir oyunun CD/DVD’sini aldıktan sonrasında ve online oynanan oyunlarda oynamaya devam etmek için belirli periyotlarda ödenen ödemeleri temsil eder, aylık olarak bir miktar ücretin ödendiğini düşünebilirsiniz.

Bununla birlikte raporuna bakılırsa artan reklam harcamalarına rağmen tüketiciler reklamlarımızı görmekten etken olarak kaçınıyor. Örnek olarak, beş tüketiciden dördü, bir otomatik oynatma reklamı yada pop-up sebebiyle bir tarayıcıyı kapattığını yada bir web adresinden çıktığını bildirmiştir.

Peki bir pazarlamacının yapması gereksinim duyulan nedir? HubSpot oldukça belirgin bir halde “Potansiyel müşterilere ulaşmak isteyen pazarlamacılar, hedeflerini online deneyim ile tamamlamalı, önünü kesmemelidir.” şeklinde deklare etti.

Bu, dijital reklamcılık mantıklı olduğunda ve kullanıcı deneyimini geliştirici bir durumda yürütürken yararlanılması anlamına gelmekte. Aşağıda belirttiğim şeklinde, aşağıda, hisse to play taktikleri için görkemli 5 senaryo ve onları hedef kitlenizin kaçınmasından ziyade sadık kesime dönüştürme ipuçları sunuyoruz.

Kesinlikle hayır. Dijital reklamcılık devam eden entegre dijital pazarlama stratejinizin temel bir parçası olarak nitelendirilebilir. Görkemli içerik oluşturma, düşünce liderliği ve müthiş bir deneyim yaratarak organik bilinçlendirme ve katılım oluşturma mevzusundaki sürekli emekler kuruluşunuzun temelini oluşturur. Markanızı başından itibaren inşa etmeye nasıl başladıysanız eğer o seviyede kalıcı olur.

Yalnız toplumsal, ücretli arama, tekrardan pazarlama yada sponsorlu içerik ya da ücretli taktiklerin bir bileşimi ile ödüllendirilen dijital reklam ekleme, gösteriş için meydana getirilen güzel bir emek harcama yada öne çıkartan bir taktik olabilir. Yalnız sektörünüz, kitleleriniz, iş hedefleriniz ve bütçeniz için mantıklı olması gerekmektedir.

Bu yazımızın sonuna geldik. Aklınıza takılan soruları yorum olarak belirtebilirsiniz.


Güncel yazı ve projeleri instagram'da duyuruyorum. Takip et, iletişimde kalalım ✔️@tahamumcu

Taha Mumcu

Ben Taha Mumcu, Bilişim sektöründe uzun süreden beri tecrübe edinerek bir yerlere gelmek için çalışmalarına devam eden ve sektörü yakından takip ederek hiç bir veriden geri kalmayan, girişimci ruhu ile tüm işlere elinden geldiğinde çalışma yapan bir girişimciyim. Henüz genç yaşta birçok tecrübeye ulaşan ve koyulan engelleri aşarak bir yerlere gelmek için çaba göstermekten çekinmiyorum.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyiciyi devre dışı bırakarak bizi desteklemeyi düşünün