Nedir?

Influencer Marketing nedir ? Ne İşe Yarar ?

Günümüz modern reklam biçimlerinin başında gelen Influencer Marketing, bilhassa sosyal medyanın öneminin artması ile beraber hayatımıza daha çok etki etmekte. Firmaların en önemli reklam tekniklerinden biri konumunda bulunan Influencer Marketing, reklam stratejisi geliştirenler için netlikle göz önünde bulundurulması gereken bir husus. Peki Influencer Marketing tam anlamıyla nedir ve ne işe fayda? Bu hususta sizler için ayrıntılara yer vererek pazarlama türünün inceliklerinden bahsedeceğim.

Influencer Nedir?

Pazarlama stratejisi ile ilgili ayrıntılara geçmeden önce Influencer teriminin temellerine inmemiz gerekir. Influencer, insan davranışlarında etkisi olan ve belirli bir tanınmışliğe sahip olan kişi anlamına gelmektedir. Günümüzde ise bu terim 2000’li yılların tanınmış olma yollarından geçenler ve sosyal medya fenomenleri olarak ikiye ayrılmaktadır. Eğer sosyal medya fenomenleri üzerinden ilerleyeceksek; belirli bir takipçi kitlesine sahip olan ve bu kitleyi gönderileri, postları, paylaşımları ile yönlendirebilecek kişiler Influencer’dır.

Influencer Marketing Nedir

Reklam bantlarında yer almak, televizyon reklamı vermek günümüz trendlerinin dışında kalmakta ve dijital medya reklamları ise ön plana çıkmakta. Influencer Marketing ise dijital medya reklamlarının önemli öğelerindan biri halinde.

Google Ads reklamları, Facebook Business reklamları, Tiktok, Linkedin, Twitter gibi sosyal medya reklamları dışında daha etkili ve direkt kitleye hitap edecek reklam stratejileri geliştirmek isteyenlerin ilk tercihi ise şüphesiz Influencer Marketing’tir.

Influencer Marketing, satın alma ve dönüşüm almaya odaklanan ve pazarın tamamına etki etmek yerine potansiyel aracılara yönelmede önemli bir yöntemdir.

Influencer Marketing Ne İşe Yarar?

Reklam stratejisinde influencer pazarlamasını ön plana çıkarmak isteyenlerin öncelikle bu çalışma yönteminin ne işe yaradığını bilmesi gerekir. Influencer pazarlamasının işe yaradığı konuları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Tercih ettiğiniz Influencer belirli bir kitleye sahip olduğu için direkt olarak potansiyel müşterilerinize ulaşabilirsiniz.
  • Influencer, belirli bir otoriteye sahip olan kişiyi hitap ettiği için ürün ve hizmetleriniz, markanız da bu otoriteden faydalanır.
  • Kitle davranışını etkileyebilme özelliğine sahip olduğu için ürünlerinizin satın alınmasına, hizmetlerinize yönelinmesine geleneksel reklama göre daha fazla etki eder.
  • Doğru Influencer marketig stratejisi ile viral reklam oluşturulabilir ve bu viral reklam ile fenomen dışı paylaşımlar oluşabilir. Böylece reklamlarınız, markanız ve ürününüz daha fazla erişime sahip olur.
  • Tercih ettiğiniz Influencer, kitlesi tarafından benimsenen ve güvenilen kişi olduğu için reklamlarınız ile ürününüze, markanıza olan önyargılar azalır.

Yukarıdaki detayların dışında pek çok konu bakımından reklam stratejinizi desteklemektedir. Fakat tüm maddeler ile birlikte dikkat etmeniz gereken en önemli husus:

** Doğru Influencer ve Influencer Marketing Ajansı ile Çalışmak **

Influencer Marketing’in Önemi Nedir?

Influencerlar ile çalışmanın ve bu reklam stratejisinin önemini anladık. Peki bunun ajans nezdindeki önemi nedir? Bu konuda birkaç üzerinde durulması detaydan bahsedeceğim.

  1. Influencer Marketing Ajansları sektörün önde gelen fenomenleri ve influencerlarını içeriğinde barındırır. Böylece tek bir ajans üzerinden onlarca, hatta yüzlerce şahsa erişebilirsiniz.
  2. Ajanslar, işin ehli ve deneyimli ekibe sahip olduğu için sizi en doğru biçimde yönlendirebilecek; ürün ya da hizmetinize makul Influencer ile sizi ilişkilendirebilecek yeteneğe sahiptir.
  3. Yapılan çalışmaları yakından takip etmesinden kaynaklı doğru analiz çeşitleri kullanarak influencer reklamlarını analiz eder ve sizlere harika rapor eder çıkararak çalışmanın sonuçlarını sunar.

Merhaba, beni Instagram'da takip etmeyi unutmayın : @tahamumcu
Taha Mumcu
Ben Taha Mumcu, Bilişim sektöründe uzun süreden beri tecrübe edinerek bir yerlere gelmek için çalışmalarına devam eden ve sektörü yakından takip ederek hiç bir veriden geri kalmayan, girişimci ruhu ile tüm işlere elinden geldiğinde çalışma yapan bir girişimciyim. Henüz genç yaşta birçok tecrübeye ulaşan ve koyulan engelleri aşarak bir yerlere gelmek için çaba göstermekten çekinmiyorum.

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You may also like

More in:Nedir?