Daha Etkili Bir Topluluk Yöneticisi Olmak İçin 5 İpucu
Topluluk yöneticisi olarak aslolan hedefiniz, markanızı toplumsal paylaşım ağlarında doğru şekilde temsil etmek, potansiyel müşterileri online bir topluluk oluşturup meşgul etmek ve müşterinin markayla olan ilişkisini derinleştirmektir. Daha etkili bir topluluk yöneticisi olmak dile kolay geliyor değil mi?
Yanlış. Topluluk yönetimi zorludur. Satın alan beklentileri gittikçe daha zorlayıcı hale geliyor ve satın alan marka bilinirliğini şimdiye dek olduğundan daha çok denetim ediyor. Bu gerçek bir güçlük olsa da, satın alan topluluğuna açık, tutarlı ve kıymetli içerik elde eden markalara mesajlaşma için de büyük bir fırsat var. Topluluk yöneticisi olarak, satın alan topluluğunu yalnızca markayla ilişkilendirmekle kalmaz bununla beraber topluluk genelinde marka hedeflerini belirterek hedeflerini empoze etmesi de önemlidir.
İnternet üstünden harcayan müşterilerin her birinde bir şahıs toplumsal medya ve mesajlaşma hesaplarını averaj 3 dakikada bir harcanmaktadır. Müşteriler, toplumsal medyada markaya girdiklerinde, averaj marka cevap süresi 10 saat olmasına karşın dört saat içinde bir cevap beklemektedir. Müşterinin topluluğuna açık, tutarlı ve kıymetli içeriklerin anlamlı olması zamanında olmalıdır.
Aşağıda, bu fırsatlardan yararlanmanıza destek olacak etkin topluluk yönetimi için 5 ipucu keşfedeceksiniz:
Organik olarak gününüz esasen oldukça yoğundur ve birçok görevinizi dengeleyerek işleri yetiştirmek kolay değildir. Dengenizi kaybetmeden ve toplumsal mecralardan herhangi birini atmak yerine, bu 5 ipucunu daha etkin bir topluluk yöneticisi olarak uygulayın. Satın alan topluluğunuz ve markanız arasındaki bağlantı daha da güçlensin.
Güncel yazı ve projeleri instagram'da duyuruyorum. Takip et, iletişimde kalalım ✔️@tahamumcu