GenelGündemTeknoloji

Facebook SEO İpuçları ile Daha Fazla Görünür Olun

Bunu Çok Seveceksiniz.

Toplumsal medya platformlarının web kültürünün bir parçası haline gelmeye başlaması, Google benzer biçimde arama motorlarının da başta facebook olmak suretiyle öteki tüm toplumsal medya platformları ile etkileşim haline geçmesi ile sonuçlandı. Dünyanın en oldukca kullanılan toplumsal medya platformu olmayı başaran facebook, dolayısıyla da arama motorları ile en oldukca interaktif iletişimde olan platform olmayı başarıyor.

Günümüzde Feysbuk SEO ifadesi de kendini göstermeye başlamış oldu. Zira kullanıcılar tarafında ehemmiyet verilen ve oldukca sık kullanılan facebook, bu sebepten dolayı başta Google olmak suretiyle tüm arama motorlarının sıralama kriterleri içinde kendine yer etmeye başladı ve direkt doğruya SEO emek harcamaları içinde kendine mühim bir yer açmış oldu.

facebook, SERP sayfalarını iyi mi etkiliyor?

facebook SEO öncesinde mevzunun en net şekilde anlaşılması adına, facebook ile ilgili çeşitli bilgilerin üstünden geçmek gerekiyor. Açıklanan çözümleme raporlarına gore mobil taraftaki aylık etken kullanıcı sayısı, 1 milyar barajını geride bırakmış durumda. Öteki taraftan toplamdaki facebook kullanıcı sayısı ise dünya nüfusunun yarısını geride bırakmayı başarmış. Neredeyse tüm etken web kullanıcılarının, toplumsal medya platform tercihini yoğunlukla Feysbuk’tan yana yapması, potansiyelin ne aşama yüksek bulunduğunu kanıtlamaya yetiyor.

Bunlarla birlikte Birleşik Devletler kapsamında meydana getirilen bir araştırmaya gore, iştirakçilerin yüzde 47’lik bir kısmı, satın alma işlemlerinde toplumsal medya platformlarının mühim bir tesiri bulunduğunu söylüyor. facebook tarafında ise iştirakçilerin %78 oranındaki bir kısmı, markaları izlemek ve alışverişlerine yön vermek için Feysbuk’u etken olarak kullanıyor. Kuvvetle olası söz mevzusu olan bu araştırmalarda elde edilmiş sonuçların, büyük bir oranda dünyanın geri kalanında da geçerlilik gösterdiği ifade ediliyor.

Şimdiye kadar görülebileceği benzer biçimde toplumsal medya devi facebook, online alışveriş ve marka takip edeni mevzusunda büyük bir öneme haiz. Peki facebook, Google ve öteki arama motorlarının SERP kapsamlarında, iyi mi tesir gösterebiliyor? Bu süreçte en öne çıkan iki mühim adım bulunuyor: Alan adı şu demek oluyor ki domain otoritesi ve Google dizin sayısı!

SEO Visor tarafınca gösterilen bilgilere gore Google, SERP kapsamında 1.87 milyar gönderi indeksini barındırıyor. Üstelik söz mevzusu olan bu ortalama 2 milyar dizin sayısı içinde, bir tek her insana açık olarak gösterilen gönderilerin bağlantıları içeriyor. Söz mevzusu bu dizin miktarları göz önüne alındığında, Google için Facebook’un ne aşama mühim bir platform olduğuna dair çıkarımlar yapılabilir.

Öte taraftan, başta Google olmak suretiyle Yandex, Bing, Yahoo ve Baidu arama motorları tarafınca büyük bir öneme haiz olan domain şu demek oluyor ki alan adı otoritesi ve domain trust flow şu demek oluyor ki alan adı güvenilirlik puanları mevzusunda da facebook, devasa yükseklikte derecelere haiz. Trust flow tarafında 97 puana haiz olan facebook, domain authority şu demek oluyor ki alan adı otoritesi tarafında ise 100 üstünden 100 puana haiz.

SEO mevzusundaki en mühim faktörleri bünyesinde barındırdığından dolayı facebook, kullanıcı deneyimiyle birlikte de oldukca değişik amaçlar için mühim bir vasıta olmayı adım atmıştır. Oldukca ciddi derecede arama motorları tarafınca güvenilir olarak gösterilen bu platformdan ziyaretçi kazanımı elde eden ve bağlantı şu demek oluyor ki URL almayı başaran web sitelerinin, Google SERP tarafında somut etkisinde bırakır oluşturmayacağı düşünülemez. Nitekim facebook SEO terimi da bu aşamada kendini belli etmeye başlıyor.

facebook ve Google, rekabetin eşiğinden döndü!

facebook’un Google için iyi bir referans alternatifi olması bir yana dursun, bu iki dev isim içinde da garip bir beraberlik bulunmaktadır. facebook’un hem paylaşım hem de kullanıcı sayısının artması, kendi arama algoritmalarında da mühim geliştirmeler yapılması gerekliliğini ortaya çıkardı. facebook, kullananların etkileşiminden yeni kullanıcı ve gönderi bulma süreçlerine kadar olan bölümleri iyileştirmek adına, arama algoritmaları tarafında ciddi iyileştirmeler ve geliştirmeler sağlamış oldu ve halen daha gün be gün bu emekler devam ediyor.

Bu gelişmeler sürecinde de bir toplumsal medya platformundan oldukca daha fazlasını sunmaya başlayarak arama motoru tarafında da mühim bir yol kat eden facebook, bir dönem Google’a rakip olabileceği konuşulan vakalara da vesile olmuştu. Lakin içinde bulunduğumuz döneme kadar herhangi bir arama motoru atılımı, facebook tarafınca gerçekleştirilmedi. Bu aşamada aktarılan bilgilere gore Google ve facebook, içerik analizi mevzusunda da bir iş birliği sürecinde yer aldı. Böylece Google’ın SERP kapsamındaki faktörlerinde, facebook’un tesiri de artmış oldu.

Nitekim kesinleşmemiş olan bu iş birliği süreçlerinden sonrasında, SEO çalışmalarında Facebook’un somut tesirleri, daha da fazla ortaya çıkmaya başladı.

facebook SEO emek vermesi sürecinde, takip edilmesi ihtiyaç duyulan adımlar nedir?

Facebook’un, aslen Google arama sonuçlarında ve alan adı otoritesi mevzusunda ne aşama mühim bir konuma haiz olduğu ile ilgili öne çıkan bilgileri aktardıktan sonrasında, iyi bir SEO emek vermesi sürdürmek adına “Facebook SEO iyi mi yapılır?” mevzusuna geri dönülebilir. facebook SEO mevzusunda takip edilmesi ihtiyaç duyulan, birçok mühim adım bulunmaktadır. Söz mevzusu olan bu mühim maddeleri takip ederek, Facebook’tan elde edilebilecek en iyi SERP neticeleri ve web sitesinin web otoritesini çoğaltmak için lüzumlu olan adımları atmak, mümkün olacaktır.

En iyi facebook sayfa adını alın!
facebook SEO çalışmalarının ilk adımı, en iyi sayfa adını almak ile başlamaktadır. En mühim ve en etkili adım olarak değerlendirilebilecek olan sayfa adı belirlenmesi süreci, facebook sayfası ile web sitesinin Google tarafınca bütünleştirilmesi sürecini başlatacaktır. Dolayısıyla bu mevzuda özenli bir emek verme yapmak gerekir. Seçilecek facebook sayfa adı, Google’ın söz mevzusu olan o başlık ile sayfanın bağlı olduğu internet sayfası içinde bir bağlantı kuracaktır. Tam olarak aynı şeyi ifade etmese de “anchor text” üstünden bağlantı çıkışı kazanımı sağlanmış benzer biçimde düşünülebilir.

Bu mevzuda anahtar kelimeleri sayfa ismine dahil etmek, üstünden geçilmesi ihtiyaç duyulan alternatifler içinde yer alabilir. Sadece kullanıcı deneyimi ve akılda kalma problemi göz önüne alındığında, bu mevzu üstünde ayrı bir strateji oluşturmak gerekiyor.

Bununla birlikte aktarılan bilgilere gore facebook sayfa isminin ilk kelimesi, Google için en mühim kelime olma niteliği taşıyor. Dolayısıyla başlık seçimlerinde, ilk kelime üstünde de hususi bir emek verme yapılmalıdır.

Uzun kuyruklu başlık seçimleri de, gene ihtimaller dahilinde tutulması ihtiyaç duyulan detaylar içinde yer verilmiştir. Hem facebook aramalarında ve Google aramalarında, bu kelimelerle ilişki kurulacağının gerçeği, göz ardı edilmemelidir.

Tüm bunların haricinde, üstünde durulması ihtiyaç duyulan değişik bir detay bulunuyor ki o da facebook sayfa isminin oldukca sık değiştirmemek gerektiğidir. Aslına bakarsak ilk belirlenen sayfa adını hemen sonra asla değiştirmemek, daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Bundan dolayı facebook sayfası oluşturmadan ilkin sayfa adı mevzusunda, net kararlara varılmalıdır.

facebook sayfa URL adresini, sayfa adı ile eşleşecek şekilde ayarlayın!
facebook sayfa oluşturma sürecinde, aslen bir internet sayfası hazırlanıyormuş benzer biçimde hareket etmek, kim bilir facebook SEO mevzusunda gösterilecek en iyi davranış şekli olacaktır. facebook sayfa isminin belirlenmesinden sonrasında, sayfa URL seçiminin yapılması da aynı doğrultuda yer verilmiştir.

Hatırlatmak gerekirse facebook, sayfa yöneticilerine, yönetim sahibi olduğu sayfaların facebook URL bağlantılarını özelleştirme imkanı sunmakta. Bu URL yapısı, optimizasyon süreci için mühim bir yere haizdir ve benzersizdir. Dolayısıyla sayfa isminde olduğu benzer biçimde benzerlik göstermez ve Google için daha karakteristik bir özelliktir.

Mesela “SEO Ajansı” ismine haiz olan bir facebook sayfasının URL uzantısı da “/seo” yada “/seo-ajansi” olarak tercih edilmelidir. Bunlarla birlikte bu tercih sürecinde, dikkat edilmesi ihtiyaç duyulan belirli kıstaslar vardır. Dikkat edilmesi ihtiyaç duyulan noktalar, şu şekildedir:

  • Sayfa URL’si, sayfa adı ile ilgili olmalıdır. İlgisiz URL yapıları tercih edilmemelidir.
    URL tercihlerinde bir tek numara, nokta ve harf tercihi yapılabilir. Bu mevzuda da dikkatli olmak gerekir.
    URL kapsamında nokta kullanıldığı zaman, kelime kalıbını bozmadan bir bütünlük sağlanmalıdır. Mesela: “seo.ajansi.1”, “seoajansi.1”. Bunların haricinde bütünlüğü bozan şu benzer biçimde örnekler tercih edilmemelidir: “se.o.ajans1”
    Mümkün olduğunca URL kapsamında, sitenin sayfalarına link verilmemesi gerekir.

Stratejik bölümlerde anahtar kelime kullanımı yapın!

facebook, sayfa oluşturulma sürecinden sonrasında birçok detayın eklenmesi için çeşitli bölümler hazırlamış durumdadır. Bu bölümler hem facebook içi hem de sayfanın Google üstündeki neticeleri için büyük bir öneme haizdir. Başlıca dikkat edilmesi ihtiyaç duyulan sayfa bölümleri; kategori, yazışma detayları, öteki toplumsal medya bağlantıları, hakkında kısmı ve hikayemiz kısmı olarak sıralanmaktadır.

Google SERP kapsamındaki sayfa sonuçlarında, “hakkında” sayfasında yazan detaylar, aslında meta açıklaması olarak gösterilmektedir. Dolayısıyla sayfa bilgileri arasındaki hem “hakkında” kısmı, hem facebook sayfasının SEO değerleri hem de internet sayfasına olan SEO katkısı noktasında, mühim bir yere haizdir.

Öteki toplumsal medya hesaplarının eklenmesi de hem Facebook’un hem de Google’ın, platformlar arası ilgi oluşturması açısından önemlidir. Nitekim web sitesinin haiz olduğu öteki tüm toplumsal medya platformlarının bağlantıları, bu bölüme eklenmelidir. Ek olarak sayfayı ziyaret eden kullananların, öteki toplumsal medya platformlarına da erişmesi sağlanabilir.

Facebook’un “Hikayemiz” olarak isimlendirdiği bölümde de iyi bir izahat eklenmeli ve bu bölüme de “hakkında” bölümünde olduğu benzer biçimde site yada sayfa ile ilgili anahtar kelimeler eklenmelidir. Bu bölümlere eklenecek olan anahtar kelimeler, hem sayfa hem de bağlı olan internet sayfası ile alakalandırılacaktır.

Facebook paylaşımlarını, SEO odaklı hazırlayın!

facebook paylaşımları, minimum internet sayfalarına eklenen içerikler kadar iyi bir halde hazırlanmalıdır. Ilk olarak belirtmek gerekirse facebook, görsel, video yada GIF içeren paylaşımları, daha çok öne çıkarmaktadır. Dolayısıyla mümkün olduğu sürece paylaşımlara, görsel, video yada GIF eklemesi yapılmalıdır.

Bunlarla beraberi, paylaşımlara eklenecek olan açıklamalar da büyük bir öneme haizdir. Bu açıklamalar hem paylaşımların facebook içinde ilgi çekmesi vede Google SERP kapsamında daha iyi yer alması için büyük rol oynayan bir yöntemdir. Ek olarak belirtmek gerekirse yazılan açıklamaların ilk 18 kelimesi, paylaşımın Google aramalarında, üstündeki meta açıklaması ile görünmektedir. Dolayısıyla paylaşımla ilgili seçilen anahtar kelimeleri ilk 18 kelime içinde bulunması, facebook SEO açısından pozitif bir konumlandırma sağlayacaktır.

Adres bilgilerini eklemeyi ihmal etmeyin!

Son dönemlerde hem facebook hem de Google tarafınca, lokal sonuçlara ayrı bir ehemmiyet verilmeye başlandı. Bu kapsamda bilhassa son yıllarda, lokal SEO emek harcamaları da oldukca daha mühim bir konumda yer almaya başladı.

Bu bağlamda facebook, sayfalara açık adres, telefon ve haritadan işaretleme imkanı tanımaktadır ve lokal SEO mevzusunda bu açıklamalar, etkili sonuçlar ortaya çıkarmaktadır. Dolayısıyla lokal SEO kaygısına haiz olan facebook sayfaları yada web siteleri, kesinlikle sayfa üstündeki bu alanları, eksiksiz ve doğru olarak tamamlamalıdır. Bu aşamada dikkat edilmesi ihtiyaç duyulan en mühim detay, Feysbuk’a eklenecek olan adres, telefon ve harita işaretleme bilgilerinin, öteki tüm toplumsal medya platformlarındaki bilgiler ve internet sayfasında yer edinen bilgiler ile bire bir örtüşüyor olmasıdır. Oluşabilecek herhangi bir çelişki, facebook lokal SEO mevzusunda negatif neticeleri ortaya çıkartabilir.

Facebook sayfa bağlantı’ini, öteki platformlarda da kullanın!

Daha ilkin facebook sayfasının, bir internet sayfası kadar iyi bir halde hazırlanması ve donatılması gerektiği belirtilmişti. Backlink alma mevzusunda da aynı yol izlenmesi, facebook SEO mevzusunda rakiplerden ayrılmanın yolunu açmaktadır.

İlk olarak facebook sayfasının bağlantısını, ilgili web siteye eklemek ile başlanması sağlıklıdır.. Sonrasında ise öteki toplumsal medya platformlarında yer verilmeli ve Hootsuite benzer biçimde platformlara, facebook sayfa bağlantı’i eklenmelidir.

Bu süreçte izlenmesi ihtiyaç duyulan strateji, bir internet sayfasına backlink alınması benzer biçimde düşünülebilir. facebook sayfasına alınacak olan geri bağlantılar, normal olarak ki facebook için değil, söz mevzusu sayfanın otoritesi için alınmaktadır. Otorite kazanan facebook sayfası hem Google’ın SERP kapsamında hem de bağlı olduğu internet sayfasında kendini göstermeye başlayacaktır. Dolayısıyla facebook SEO mevzusunda, değişik bir yol izlenmiş ve somut etkisinde bırakır kazanılmış olacaktır. Bu mevzuda bir tek facebook ile sınırı olan kalmayıp, öteki toplumsal medya platformlarının bağlantıları da, değişik sitelerde aynı şekilde yer verilmesi gerekenlerdendir.

Facebook not uygulamasından yararlanın!

facebook ile SEO kapsamında, not yayınlamanın da google’nin gözünde ayrı bir yeri bulunmaktadır. Takipçiler için iyi bir yazışma yöntemi olabileceği benzer biçimde, SEO mevzusunda da mühim bir artı elde edilebilecek bir yöntemdir. Anahtar kelimelerin yoğunluğu ve bu kelimelerden çıkılacak bağlantı’ler ile birlikte, arama motoru optimizasyonu çalışmalarına katkı sağlanabilir.

Kabaca bir tanıtım yazısı olarak değerlendirilebilecek olan bu bölüm, aynı mantık ile kullanılabileceği benzer biçimde, dolaylı yoldan sayfa takip edenleri ile etken iletişimde kalmak için de kullanılabilir. Nitekim facebook üstünden anahtar kelime vesilesi ile backlink şu demek oluyor ki geri bağlantı almak için not uygulaması, alternatifler arasına dahil edilebilir.

Facebook sayfa etkileşimini artırmanın yollarını arayın!

Şimdiye kadar aktarılan bilgiler, bir facebook sayfasının hem Google üstünde daha iyi konumlar elde etmesi hem de bağlı olduğu web sitesinin SEO çalışmalarına katkı sağlaması için, yapılması ihtiyaç duyulan temel detayları içermekteydi. Lakin açık olarak belirtmek gerekiyor ki etkileşimi düşük olan facebook sayfalarının SEO tesiri, beklendiği benzer biçimde sonuçlar ortaya çıkarmayacaktır.

Google, tüm web sitelerinde olduğu benzer biçimde facebook sayfalarında da kullanıcı etkileşimi yüksek örnekleri aramaktadır. Sayfa beğeni sayısı, gösterilen paylaşımlara bırakılan ifadeler ve yorumlar, sayfa aracılığı ile internet sayfasına giden kullanıcı sayısı benzer biçimde etmenler, Google’ın sağlayacağı tesirleri oluşturmak için eğer olmazsa olmazlardandır. Yeni açılmış, beğeni etkileşimi ve internet sayfasına yönlenen kullanıcı sayısı azca olan facebook sayfaları, hem platform hem de Google için kıymetli olarak kabul edilmez ve arama motoru optimizasyonu tarafındaki etkisinde bırakır, kendini net olarak göstermez.

Bu detaylar dikkate alınarak, facebook SEO mevzusunda etkili sonuçlar elde etmek için sayfa beğenisi artırılmalı, gösterilen paylaşımlara etkileşim kurulmalı ve facebook sayfasından internet sayfasına ziyaretçi kazandırılmalıdır. Tertipli ve organik olarak gelişen bu ana maddeler, facebook SEO için hem sayfa hem de internet sayfası üstünde somut etkisinde bırakır yapmaya başlayacaktır.

Aktarılan tüm detayların yerine getirilmesi ile kullanıcı etkileşimi de bir araya getirildiğinde, Facebook’un Google arama motoru üstündeki tesiri, maksimum seviyeye çıkartışmış olacaktır.

Toparlamak ve özetlemek gerekirse facebook SEO, temel olarak iki değişik amacı temel alır: facebook sayfasını SERP üstünde daha iyi noktalara getirmek ve facebook sayfası aracılığı ile web sitesinin arama motoru optimizasyon çalışmalarını desteklemek!

Şimdiye kadar aktarılan tüm bu detaylar, facebook SEO kapsamındaki bu iki temel amacı da yerine getirebilecek potansiyele haizdir. Mühim açıklamaları eksiksiz ve SEO bilgileri doğrultusunda hazırlamak, interaktif bir kullanıcı kitlesi elde etmek ve facebook sayfasını tıpkı bir web sitesinin SEO emek harcamaları benzer biçimde desteklemek, iki taraflı somut neticeleri meydana getirecektir.

Toplumsal medya platformlarının internet sektörünün mühim birer standartları haline gelmesi, arama motoru ve toplumsal medya ikilisini de bir araya getirmiş oldu. Bundan sonraki süreçlerde de o şekilde göründüğü gibi ortaya çıkan bu toplumsal medya ve arama motoru ikilisi, daha da belirgin olarak tesirini artırmaya devam edecek.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyiciyi devre dışı bırakarak bizi desteklemeyi düşünün