Yakında Google Görseller Verileri Google Analytics’te Görüntülenebilecek

Son dönemde baş döndürücü bir güncelleme serüvenine giren Google son değişikliğini Google Analytics verilerinde önemli bir adım atarak gerçekleştirdi. Kısa bir süre içinde meydana gelecek değişiklik ile Google Görseller Verileri Google Analytics’te görüntülenebilecek. Google Analytics’te Google Görseller verileri için yeni bir satır eklendikten sonrasında istatistiklerin takip edilmesi sağlanacak.

 

Google Görseller Verileri Google Analytics’te görüntülenebilecek olması hakkaten önemli bir değişime işaret ediyor. Netice olarak, söz mevzusu olan bu değişiklik gerçekleştiğinde site sahipleri organik olarak trafik verilerinde bir düşüş fark edecektir. Bunun sebebi, görsel aramadan gelen organik trafiğin “Google görsellerden” geliyor olarak değişik bir satırda gösterilecek olmasıdır. Bundan dolayı, yapılacak bu önemli değişikliğin Google organik aramada trafikte gerçek bir düşüşe yol açmayacağını dikkatsizlik etmeyin.

Söz mevzusu güncellemeye kadar olan süreçte Google Görseller’in yönlendirme verileri Google organik aramasından gelen tüm yönlendirme verileriyle birlikte gruplandırılıyordu ve hala da aynı şekilde devam ediyor. Google yakında Google Görseller referans URL’lerinde değişiklik yaptıktan sonrasında referans trafik neticelerinden görsel trafik neticelerini ayırabilecek konuma geldi.

Geçen ay yönlendiren URL’lerde meydana getirilen değişiklik hakkında paylaşmıştık. Google Görseller verileri, “Edinme” raporlarında yönlendirme trafiği kaynaklarını görüntüleyen aynı bölümde göstermeyi planlıyor

Google, bu değişikliğin Google Görseller’in Analytics’te izlenebileceğini yalnız ayrıntıların oldukca detaylı olmadığını belirtti. Bununla birlikte Google birkaç örnek ekran görüntüsü .

“Google Analytics’teki” Tavsiye “raporunda images.google.com için bir satır öğesi görmüş olacaksınız. Tavsiye raporu bu biçim şeyleri ve diğeri tüm kaynakları referans olarak göstermeye devam edecektir. ”

Google’ın görsellerden gelen yönlendirme verilerini iyi mi işlediği ve raporladığında menüsünde meydana gelecek olan değişiklik, tüm hesaplar için otomatikman gerçekleşecek. Site sahiplerinin, Analytics’te raporlanacak Google Görseller’den gelen yönlendirme verileri için herhangi bir değişiklik yapması gerekmiyor. Yalnız, hususi filtreler yada hususi kanal gruplamaları ayarlanmış olanlar, yeni kaynak parametresini yakalamak için güncellemeler yapmak zorunda kalacaklar.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir