Güncel Bilgilendirme: Yeni yılda yeni yazılar ve yeni tasarım ile tahamumcu.com.tr

Dijital Pazarlama

İşletmenizin Büyüklüğü SEO Stratejinizi Etkisinde bırakır mi?

Kim bilir 30 yıl ilkin başladığınız ufak bir anne ve bebek ürünleri dükkanı sahibisiniz ya da bir ihtimal herhangi ilk girişiminizi başlatmışsınızdır. Gelişen web ağı ile beraber pazarlama aksiyonlarına yeni eklemeniz ihtiyaç duyulan yöntemler bulunduğunun bilincinde olmalısınız. Mevzuya SEO açısından yaklaşırsak; SEO uygulamalarını kendiniz yapmanız yada  yapmanız gerekiyor. SEO emek harcaması halletmeye karar verdiğinizde sormanız ihtiyaç duyulan sorulardan biri işletmenizin büyüklüğü SEO stratejinizi etkisinde bırakır mi?

SEO hakkında informasyon edinmek için kaynaklar içinde araştırma yaptığınızda ve birbirinden değişik görüşler okunduğunuzda, terlemeye başlayabilir ve birazcık kararsız kalabilirsiniz. İşletmenizin bu pazarlama çizgisine ne kadar yatırım yapması icap ettiğini tam olarak söylemek zor. “Büyük oyuncular” ile savaşım edebilmek için tam teşekküllü bir SEO kampanyasına haiz olmak istiyorsunuz sadece başlangıçta bunu göze alamamanız ya da buna lüzumlu kaynakları ayıramayacağınızdan endişelenmeniz düzgüsel.

Bir için değişik büyüklüklerdeki işletmelere uyan tek bir çözüm yok. Büyük ya da ufak her işletme ilk olarak belli bazı iş hedeflerini ve hedeflere ulaştıklarında elde etmek istediklerini belirlemelidir. Buradan pazarlama fırsatlarınızı bulmak ve mevcut gelişme büyüklüğünüz ve gelişme hedeflerinizle eşleşen bir strateji belirlemek mümkündür.

Değişik büyüklükteki işletmelerin SEO çalışmalarını geliştirecek ve daha iyi arama sonucu sıralamaları ve daha çok trafiği görebilecekleri web pazarlamacılığının minimum bir yönünü uygulayabilirler.

İşletmeniz, SEO hizmetlerini ve stratejilerini geniş bir yelpazede uygulayacak kadar büyük bir bütçeye haiz olmasa da, bir yada iki yöntem belirleyip yatırım yapmak mükemmel bir başlangıç olacaktır. Atılacak ufak adımlar na asla yatırım yapmamaktan kesinlikle daha iyidir.

Çoğu zaman bu işletmeler şehrin bir parçası haline gelmiş ufak mahalli mağazalar ve/yada yeni girişimlerdir.

Minik işletmelerin genel anlamda SEO stratejisine ayırabilecekleri ufak bir bütçeleri vardır ve bu bütçe ile arama motoru sıralamasında üst sırada çıkabileceklerini düşünmezler. Bilhassa yeni kurulan işletmeler oldukca kısıtlı bir bütçeye haizdir. Bu yüzden çoğu zaman işletmelerinin web pazarlamacılığını ve arama motoru optimizasyonlarını işletme içindeki kaynaklarla çözmek isterler. Bu işletmelerin yapması ihtiyaç duyulan ilk şey, oldukca kıymetli olan ve etkili olması için vakit gerektiren arama motoru optimizasyonuna başlamaktır. İşletme bütçesini yalnız SEO yada yalnız pazarlamaya yatırmak yerine iki alana da aynı anda odaklanmak daha iyi olacaktır.

Editör Seçimi:  Ahrefs Nedir ve Ne İşe Yarar?

Temelde iki tür ufak işletme vardır.  Pastahane yada ayakkabı satan bir dükkan şeklinde fizyolojik mağazası olan işletmeler ve fizyolojik bir mağazası olmayıp web üstünden ürün yada hizmet satan işletmeler.

Fizyolojik mağazası olan işletmelerde mahalli SEO ve mahalli AdWords kampanyaları yapmak, çevrimiçi halkla ilişkiler ve markalaşma mevzularında iyi sonuçlar verebilir. Bu tür işletmelerin amacı mağazasından alışveriş yapabilecek kullanıcıları bulmaktır. Örnek vermek gerekirse Antalya’daki bir işletme  Trabzon’daki bir kullanıcının arama sonuçlarında çıkmak istemez.

Fizyolojik bir mağazası olmayan ve genele hitap eden bir işletme ise bir içerik stratejisi oluşturup, toplumsal medya pazarlaması, öteki web siteleri ile iş birlikleri, AdWords kampanyaları ve doğal olarak ki eğer olmazsa olmaz arama motoru optimizasyonunu aynı anda yürütmelidir.

Orta ölçekli işletmelerde bütçe hala büyük bir mesele teşkil etmektedir. Sadece bu firmalar için hangi SEO tekniğinin web sitelerini daha iyi bir konuma getireceği oldukca önemlidir. İnternet sitelerini kapsamlı bir SEO denetiminden geçirmek SEO stratejilerini başlatabilecekleri mükemmel bir başlangıç noktasıdır.

Çevrimiçi halkla ilişkiler pazarlaması ve toplumsal medya pazarlamasının faydası orta ölçekli işletmeler için halen ehemmiyet arz etmektedir. Bu biçim işletmeler bununla birlikte uzun vadeli içerik stratejisi yapmaya başlamalıdırlar.

Orta ölçekli işletmelerde içerik planlaması, toplumsal medya yönetiminin yapılması ve SEO stratejisinin yürütülmesini sağlayacak, bu süreci denetleyecek minimum bir web pazarlamacısı bulunması yada bu işlerin bir SEO ajansına verilmesi işletme açısından yararlı olacaktır.

Büyük işletmeler kapsamlı bir SEO kampanyasını karşılayabilecek bütçelere sahiptirler ve ufak şirketlere benzer iki tür büyük şirket vardır: B2B ve B2C.

İş dünyası organizasyonları (B2B) için dikkat edilmesi gerekilen en büyük alanlar içerik pazarlaması ve teknik SEO’dur. İçerik pazarlamasında vazgeçilmemesi ihtiyaç duyulan en mühim unsur ise üretilen içeriğin devamlı toplumsal medya üstünden kullanıcılar ile paylaşılması dikkatsizlik edilmemeli.

Editör Seçimi:  Pazarlamacılar İçin 5 Dijital Reklam Senaristliği

Tüketicilerle iş meydana getiren (B2C) büyük işletmeler, tüketicileri devamlı bir hizmet yada ürün satma eğilimindedirler. Bundan dolayı SEO stratejilerinde bir alana odaklanmak yerine, aynı anda birden fazla strateji yürütmelidirler.

SEO için yukarıda bahsedilen web pazarlama stratejilerini kullanmanın yanı sıra, daha çok alan kişi edinmeye çalışan büyük işletmeler, işletme adı ve markasını korumak için çevrimiçi saygınlık yönetimine de ehemmiyet vermelidirler. Halkla ilişkiler, toplumsal medyada müşterilere verilen yanıtlar ve hatta oluşturulan içerikler bile işletmenin itibarını korumak için yaşamsal ehemmiyet taşır.

Bu işletmeler, geleneksel pazarlama yöntemlerine hakim, bununla birlikte yeniliklere açık bir pazarlama ekibine haiz olmalıdır.

İşletmenizin pazarlama bütçesinin ne kadar olduğu mühim değil. Nispeten ucuz web sitenizi bütçenize bakılırsa optimize edebilecek bir SEO stratejisi belirleyebilirsiniz.

Potansiyel müşterileriniz sizi bekliyor. Sınırı olan bütçenizi web ortamında yanlış stratejilere harcarsanız bu müşterileri kaybedebilirsiniz. SEO halletmeye gücünüzün yetmeyeceğini ve sektördeki “büyük çocuklar” ile yarışamayacağınızı düşünebilirsiniz, sadece gerçek şu ki SEO’yu daha da göz ardı etmek sizi yarıştığınız ve rakibiniz olan işletmelerin arkasında bırakacaktır.

Kaynak : 

Related posts
Dijital Pazarlama

Satış Ortaklığı Affiliate Marketing Nedir?

Dijital Pazarlama

Dijital Reklamcılıkta Performans Pazarlaması Nedir?

Dijital Pazarlama

Influencer Pazarlama Nedir?

Dijital Pazarlama

Pazarlamacılar İçin 5 Dijital Reklam Senaristliği

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir