Güncel Bilgilendirme: Yeni yılda yeni yazılar ve yeni tasarım ile tahamumcu.com.tr

Dijital Pazarlama

Influencer Pazarlama Nedir?

Influencer Pazarlama Nedir?

İnternette gezinirken ulaştığınız derhal her sitede reklamlarla karşılaşıyoruz, bazı sitelerde rahatsız etmezken bazı sitelerde üst üste yerleştirilmiş, içinde ne olduğu kısmen yada tamamen kapatan reklamlarla karşılaşabiliyoruz. Genel sitelerde olduğu şeklinde toplumsal mecralarda da sponsorlu içerikler akışımızın içinde bol miktarda oranda bulunuyor. Sürekli reklam görmek bir yerden sonrasında boğucu bir hale dönüşmeye başlıyor. İnternet kullanıcılarının reklama boğulduğu, reklam görmekten sıkılmış olduğu hatta ciddi oranlarda reklam engelleyicilere başvurduğu bu dijital dönem yaşıyoruz. Bu algıyı değiştirebilecek reklam görmekten sıkılmış web kullanıcılarına ulaşmak için alternatif pazarlama teknikleri denemeye devam ediyor ve bu altarnetiflerden şu sıralar en trend olanı Influencer Pazarlama.

2016 yılıyla birlikte daha oldukca görmeye başladığımız ve 2017’de de sıkça duyacağımız bir pazarlama stratejisi influencer pazarlama. Terim olarak Türkçe karşılığını belirtmek oldukca mümkün değil, etkin pazarlama, hatırlı pazarlama yada konuşkan pazarlama olarak karşımıza çıkabiliyor. Influencer Pazarlama, odak noktası olarak pazar genelini yada belirli bir kesimi belirlemek yerine cemaat üstünde etkili olan kişilere misyon yüklendiği bir pazarlama biçimidir. Toplum üstündeki etkin insanoğlu (influencer) potansiyel alıcıların/müşterilerin vereceği kararları etkileyip yönlendirme yapmış olduğu ve influencerlar çevresinde yönetilen bir pazarlama faaliyetidir. influencerların paylaşmış olduğu içerikler kimi vakit potansiyel bir alıcı şeklinde reklamvari kimi vakit de üçüncü taraf olarak görülebilir.

Günümüzde bireylerin satın alma süreçlerinde informasyon alabilecekleri oldukca fazla kaynağa ulaşabiliyor. Karar aşamasında bloglarda paylaşılanlardan, forumlarda yazılanlardan yada toplumsal mecralarda başkalarının kullanıcı deneyimi ve düşüncelerini inceleyerek değerlendirme esnasında oldukca fazla bilgiye yetişme imkanı veriyor. Markalar da potansiyel müşterilerinin satın alma kararlarına temas edebilmek için dijital dünyanın hatırlı kişilerini özetlemek gerekirse kanaat önderi olarak görülen kişiler üstünden geniş bir kitleyi yönlendirebiliyor. Bir başka deyişle bahsi geçen kişiler vasıtasıyla meydana getirilen pazarlama faaliyetine Influencer Pazarlama deniyor.

Veriye oldukca basit ulaşılabilen zamanlardayız ve kıymeti ne olursa olsun alacağımız her şey için internette araştırma yapma ve informasyon alma imkanımız var. Aynı özellikteki değişik marka ürünler için kullanıcı deneyiminden yararlanmak yada herhangi bir tamamlanmamış noktasını öğrenmek artık parmaklarınızın ucunda. Markaların bu kadar fazla veri içinde yalnız reklamlar ile karar verme aşamasındaki kişileri ikna edebilmesi basit bir durum değil. Burada azca ilkin tanımını yaptığımız geleneksel pazarlamadaki ağızdan ağıza (Word of Mouth) pazarlamanın dijital versiyonu olarak adlandırabileceğimiz influencer pazarlama devreye giriyor. Etkileşimi yüksek kişiler üstünden hedeflediğiniz topluluklara yetişme, fikirlere yön verme, kişilerin güvenilirliği üstünden ürünlere güven duyulması sağlama, ürünler ile ilgili pozitif yönde yorumlarla kişileri ürünlere yönlendirme şeklinde hedeflere ulaşabilirsiniz.

Bir örnek vererek mevzuyu daha anlaşılır hale getirmek gerekirse:

, sunucularını ‘nde taşıdıktan sonrasında kendi sitelerindeki performans gelişimden bahsetmiş olduğu süre, kendisi için önemli bir gelişmeden bahsederken etrafındakileri Sunucu Çözümleri’ne yönlendirmiş oluyor. Aslına bakarsak çalmış olduğu partnerinden memnun olmayan, yeni arayış içinde olan yada hep daha iyisini arayan kişilere marka öneriyor.

Toplumsal etkileşimi belirlemek için çeşitli platformlar bulunuyor. Kendine özgü algoritması ile toplumsal mecralardaki etkileşimi değerlendiren bu platformlardan bir tanesi. Daha iyi anlaşılabilmesi için web ve teknoloji kategorisindeki etkileşimi yüksek kişileri listelediğimiz  yazısına göz atabilirsiniz.

Related posts
Dijital Pazarlama

Satış Ortaklığı Affiliate Marketing Nedir?

Dijital Pazarlama

Dijital Reklamcılıkta Performans Pazarlaması Nedir?

Dijital Pazarlama

Pazarlamacılar İçin 5 Dijital Reklam Senaristliği

Dijital Pazarlama

Daha Etkili Bir Topluluk Yöneticisi Olmak İçin 5 İpucu

1 Comment

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir