in

Google Merchant Center Nedir?

Google Merchant Center, e-ticaret sitelerinin içindeki ürün, fotoğraf, fiyat benzer biçimde çeşitli bilgilerini Google’a göndermelerine destek olan online bir araçtır. Ürün reklamlarınızı Google Alışveriş yada Dinamik Remarketing reklamları ile yapmak istiyorsanız, kesinlikle sitenizdeki ürünleri Google Merchant Center’a göndermeniz gerekmektedir.

Google Merchant Center’ın kullanıma açık olduğu ülkeler sınırlıdır. Aşağıda verdiğimiz sıralama haricinde bir ülkeye reklam vizyonu yapmak istiyorsanız maalesef Google Merchant Center aracını kullanamazsınız.

 

Bilmeniz bir öteki detay ise; hangi ülkede reklam yapacaksanız, o ülkeye ilişkin para biriminde ürünlerinizin fiyatını yazmanız lüzumlu. Ek olarak; dil olarakta İngilizce yada seçtiğiniz ülkenin mahalli dilini kullanmanız gerekiyor.

Google Merchant Center Hesabı oluşturmak için, bir Gmail hesabına ihtiyacınız var. Gmail hesabınız yoksa derhal oluşturmak için ➡️

Gmail hesabınızı oluşturduktan sonrasında, aşağıda verdiğimiz bağlantıya tıklayın.

Sayfa açıldıktan sonrasında Kaydol butonuna tıklayarak, hesabınızı meydana getirmeye başlayın.

Google Merchant Center Hesabı Oluşturma

Sonrasında gelen sayfada İşletmenizin hangi ülkede bulunduğunu seçeceğiniz bir menü ile karşılaşıyorsunuz. Kendimizi Türkiye’ye ürün satan bir e-ticaret sitesi olduğumuzu varsayarak ülkemizi seçiyoruz. Sonrasında sitenizin adı ve linkini giriyoruz. İsteğe bağlı olarak son olarak bölümde ise hesap ile ilgili herhangi bir durumda hangi maile bildirim gitmesi icap ettiğini ayarlıyorsunuz.

Google Merchant Center Hesabı Oluşturma

Bu detayları girdikten sonrasında Devam derseniz karşınıza hizmet sözleşmesi çıkıyor bunu da onaylayıp devam edebilirsiniz.

Google Merchant Center Hesabı Oluşturma

Sözleşmeden sonrasında gelen sayfada, bu sitenin size ilişkin bulunduğunu kanıtlamanız için hak talebinde bulunmanız ve bu siteyi doğrulamanız gerekiyor. (Aynı ‘da olduğu benzer biçimde)

Google Merchant Center Hesabı Oluşturma

Sitenizi kanıtlamak için 3 değişik yöntem var.

 

Yorum

Leave a Reply

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hedef Kitle İle Nasıl İletişim Kurulur? – Dijital Pazarlama

Google, Arama Sonuçlarında Veri Tablolarının Görüntülenmesi İçin Yeni Şema Türü Duyurdu